رهبر کره شمالی از آمریکا به شدت انتقاد کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
رهبر کره شمالی در حالی سوار بر یک اسب سفید راهی کوه پیکدو بالاترین قله شبه جزیره کره و زادگاه پدر فقیدش بود به شدت به تحریم های آمریکا علیه کشورش انتقاد کرد و گفت کشورش به دلیل تحریم های بی وقفه آمریکا با مشکل مواجه شده است.

 خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گزارش کرد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز چهارشنبه از کوه پیکدو بازدید کرده است او همیشه پیش از تصمیمات بزرگ سیاسی یا دیپلماتیک از مقدس ترین مکان های شبه جزیره کره بازدید می کند گمانه زنی ها حاکی از این است که وی احتمالا می خواهد تصمیم بزرگی را اتخاذ کند.

 

کیم همچنین از منطقه ویژه توریستی در دست ساخت که در پای کوه واقع شده بود بازدید کرد و به دلیل تحریم ها و فشارهای آمریکا علیه ملت کره شمالی از واشنگتن انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم گفته است وضعیت کشور به دلیل تحریم های بی وقفه و فشار نیروهای متخاصم با دشواری روبرو است و مشکلات و محدودیت های زیاد برای کشور ایجاد شده است.

 

رهبر کره شمالی اظهار کرد دردی که نیروهای خصمانه ضد کره شمالی به رهبری ایالات متحده به مردم این کشور تحمیل کرده اند دیگر درد نیست اما مردم را عصبانی کرده است.

 

او گفت هر وقت دشمنان سعی می کنند با زنجیره فشار ما را خفه کنند کشور باید تلاش های بیشتری انجام دهد تا به خوبی زیر پرچم بزرگ اعتماد به نفس زندگی کنیم به طوری که دشمنان در سر و معده خود احساس درد کنند.

 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفت مقامات ارشد کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را در این سفر همراهی کرده اند با این حال اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسان دیگری رهبر را هنگام سفر به کوه پکودو همراهی کرده است در دست نیست.

 

سفر کیم به کوه پیکدو در شرایطی صورت گرفته است که مذاکرات هسته ای سطح کاری کره شمالی و ایالات متحده در اوایل این ماه در استکهلم به شکست منجر شد پیونگ یانگ در این نشست واشنگتن را به عدم ارائه پیشنهاد جدید متهم کرد.

 

کیم پیش از این نیز در سال ۲۰۱۷ یعنی قبل از اینکه روابط دوستانه را با کره جنوبی از سر بگیرد به این کوه سفر کرده بود او همچنین در نوامبر سال ۲۰۱۴ درست پس از سوگواری سه ساله برای پدر فقیدش و همچنین در فوریه ۲۰۱۳ قبل از اعدام عموی قدرتمندش از این کوه بازدید کرد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------