اردوغان: وقتی پای سرزمین و ثبات ملت‌مان در میان است نیاز به اجازه هیچ کس نداریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری ترکیه
رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: وقتی پای سرزمین و ثبات و امنیت ملت‌مان در میان باشد نیاز به اجازه گرفتن از هیچ کس نداریم. وی مدعی شد، ارتش ترکیه و "ارتش آزاد سوریه" ۱۵۰۰ کیلومتر مربع را از وجود "تروریست‌ها" آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره دستاوردهای عملیات "چشمه صلح" گفت: طی ۹ روز ۷۶۵ "تروریست" را از پای درآوردیم و منطقه‌ای به وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر را از ظلم "تروریست‌ها" آزاد کردیم.

 

رجب طیب اردوغان طی سخنرانی در برنامه‌ای در استانبول درباره دستاوردهای عملیات "چشمه صلح" اظهار کرد: با عملیات چشمه صلح یک بار دیگر تسلیم ناپذیر بودن کشورمان را نشان دادیم. 

 

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: اهداف و رویاهای کشور را محقق خواهیم ساخت. در حیات سیاسی ۴۰ ساله خود هرگز رویکرد منطقه‌گرایی نداشته‌ایم. به هیچ عنوان بین مردم و شهرهای خود تبعیض قائل نشدیم. ترکیه دیگر ترکیه ۱۷ سال پیش نیست. وقتی بقای کشور و آرامش ملت‌مان مطرح است، لزومی ندارد از کسی اجازه بگیریم.

 

اردوغان در ادامه در مورد توافق حاصله میان ترکیه و آمریکا برای خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از شمال سوریه گفت: ما نه با گروه "تروریستی" بلکه با آمریکا توافق کردیم. برخی می‌خواهند اصل قضیه را منحرف کنند اما چنین چیزی وجود ندارد. 

 

وی افزود: انتظار ما از متحدان آمریکایی خود این است که این بار به قول‌های خود پایبند باشند. (توافق با آمریکا) اگر اجرایی شود، چه بهتر، اما اگر نشد پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود ادامه می‌دهیم.

 

اردوغان با اشاره به ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه گفت: منطقه امن را تحت حفاظت قرار خواهیم داد، برنامه‌ها و پروژه‌هایمان آماده است. ما بر این اساس گام‌های خود را بر می‌داریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------