اجلاس «آ. سه. آن» و کره جنوبی برگزار شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اجلاس
اجلاس دو روزه بزرگداشت اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آ. سه. آن» و کره جنوبی روز دوشنبه با حضور «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی و رهبران ۱۰ کشور عضو این اتحادیه در پوسان آغاز شد. 

به گزارش یونهاپ، «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی روز دوشنبه در آیین گشایش این اجلاس با تاکید بر گسترش روابط فراگیر مبتنی بر مردم با مردم بین «آسه آن» و کره جنوبی افزود: در پاسخ به انقلاب چهارم صنعتی، رشد نوآورانه و مبتنی بر برد - برد میان اعضا ضروری است.

 

کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی هم در یک کنفرانس خبری گفت که این اجلاس مکان مهمی برای همکاری سطح بالاتر با آسه آن را فراهم خواهد کرد.

 

دولت مون آنچه که «خط مشی جدید جنوبی» می نامد و هدف آن تقویت همکاری اقتصادی با هند و کشورهای جنوب شرق آسیا است را در این اجلاس رونمایی کرد.

 

دولت کره جنوبی قصد دارد در میانه کندی کنونی اقتصاد در این کشور که به دلیل اصطکاک تجاری میان چین و آمریکا ایجاد شده است، روابط با آسه آن را تقویت کند از نظر مقیاس تجاری آسه آن پس از چین قرار دارد.

 

اجلاس دو روزه بزرگداشت اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا موسوم به «آ. سه. آن» (ASEAN) و کره جنوبی با حضور رهبران ۱۰ کشور مالزی، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، کامبوج، لائوس، برونئی، میانمار، تایلند و ویتنام از امروز آغاز شده و تا فردا سه شنبه ادامه دارد.

 

«آ. سه. آن» در سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را در جنوب شرق آسیا با هدف پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و گسترش همکاری های درون منطقه ای میان کشورهای عضو آغاز به کار کرد.

 

این اتحادیه با ۶۵۰ میلیون نفر جمعیت دومین شریک تجاری کره جنوبی و سومین مقصد سرمایه گذاری بزرگ این کشور است و کره جنوبی هم پنجمین شریک تجاری ASEAN محسوب می شود.

 

حجم تجارت دو طرف در سال گذشته به ۱۶۰ میلیارد دلار  و سرمایه گذاری متقابل هم به ۱۰ میلیارد دلار رسید.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,اجلاس

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------