ترامپ: ناتو را به پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار بیشتر مجبور کردم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رییس جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه نتیجه حضور خود در نشست ناتو را موفقیت آمیز خواند و گفت در این سفر رهبران ناتو را به پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار بیشتر مجبور کردم.

 دونالد ترامپ پس از پایان نشست دو روزه سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن در پیامی توییتری نوشت: رسانه‌های خبری جعلی در حال انجام هر کاری هستند تا سفر بسیار موفق من به لندن را تضعیف کنند.

 

ترامپ با اظهار خشنودی از نتایج نشست ناتو افزود: من دستاوردهای خوبی با رهبران ناتو داشته‌ام زیرا توانستم آنان را برای پرداخت ۱۳۰ میلیارد دلار بیشتر در سال و پرداخت ۴۰۰ میلیارد دلار بیشتر در سه سال مجبور کنم.

 

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرد که در نشست دو روزه ناتو نه تنها ایالت متحده متعهد به پرداخت هزینه دفاعی بیشتر نشد، بلکه بسیار با احترام با وی رفتار شد.

 

ترامپ در حالی از نتایج نشست ناتو اظهار رضایت می‌کند که به دنبال ناخوشنودی وی از مواضع رهبران اعضای ناتو، روز چهارشنبه به طور ناگهانی کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست ناتو را لغو کرد.

 

به گزارش شبکه سی ان بی سی، ترامپ به دلایل نامعلوم کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست هفتادمین سالگرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که در لندن برگزار شد را لغو کرد.

 

وی در پیامی توییتری این کنفرانس خبری را مهم ندانست و گفت: «پس از اتمام جلسات امروز به واشنگتن باز می‌گردم. در کنفرانس خبری که در پایان نشست ناتو  برگزار می‌شود، شرکت نخواهیم کرد، چون ظرف دو روز گذشته بارها کنفرانس خبری داشته‌ایم. سفر همه به سلامت. »

 

کنفرانس مطبوعاتی ترامپ قرار بود پس از یک سری جلسات دو جانبه میان اعضای ناتو از جمله "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "جوزپه کونته" نخست وزیر ایتالیا برگزار شود اما ساعاتی قبل از برگزاری این کنفرانس فیلمی از «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا پس از دیدار دو جانبه با ترامپ در جمع «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه منتشر شد که وی درحال تمسخر ترامپ است.

 

ترامپ نیز در واکنش به این موضوع نخست‌وزیر کاناد را فردی دو رو توصیف کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------