چین: خروج از بحران شبه‌جزیره، نیازمند کاهش تحریم‌های کره شمالی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,چین
نماینده چین در سازمان ملل متحد می‌گوید برای خروج از بن‌بست موجود در مذاکرات اتمی شبه جزیره کره باید نگرانی‌های پیونگ‌یانگ را هم در نظر گرفت. 

به گزارش فارس، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل متحد می‌گوید برای خروج از بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات شبه‌جزیره کره، لازم است که بخشی از تحریم‌های کره شمالی کاهش یابد.

 

خبرگزاری «رویترز» پیش از این گزارش داده بود که روسیه و چین مشترکا طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند که بخشی از تحریم‌های کره شمالی را که زندگی مردم کره شمالی را تحت تأثیر قرار داده، کاهش می‌دهد.

 

نماینده چین در سازمان ملل روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در نیویورک گفت: «در ارتباط با تحریم‌ها، این مسئله جزو دغدغه‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره هم هست و این دغدغه آن‌ها، دغدغه‌ای مشروع است.»

 

وی افزود: «اگر می‌خواهید کاری کنید، باید نگرانی‌های آن‌ها را هم برطرف کنید. این منطق ابتکار چین و روسیه است.»

 

نماینده چین در پاسخ به این سؤال که این طرح چه زمانی برای رأی‌گیری به شورای امنیت ارائه می‌شود، گفت: «زمانی که احساس کنیم حمایت قدرتمندی داریم، اقدام بیشتر را انجام می‌دهیم.»

 

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه برای بررسی پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه و چین دیدار کردند. 

 

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت قرار گرفته و با وجود ورود به مذاکرات اتمی با کره شمالی، آمریکا و متحدان غربی‌اش همچنان تأکید دارند که تمام تحریم‌ها باید تا خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ پابرجا بماند.

 

همزمان با طرح پیشنهاد روسیه و چین برای کاهش بخشی از تحریم‌های کره شمالی، یک دیپلمات آمریکایی به رسانه‌ها گفته است که اکنون زمان مناسبی برای کاستن از تحریم‌های این کشور نیست.

 

پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که اگر واشنگتن پیشنهاد جدی و مناسبی در مذاکرات مطرح نکند، کره شمالی با انجام آزمایش‌های تازه موشکی، به آمریکا «هدیه کریسمس» می‌دهد. کره شمالی همچنین با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا بی‌نتیجه بوده، اعلام کرده است که گزینه خلع سلاح اتمی دیگر روی میز مذاکره قرار ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------