آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

مشاور اردوغان: ولیعهد ابوظبی جوانان سودانی را فریب می‌دهد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, مشاور اردوغان
مشاور رئیس جمهوری ترکیه رویکرد ولیعهد ابوظبی را زیر سوال برده و او را به فریب جوانان سودانی برای شرکت در جنگ‌های لیبی و یمن متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی با وعده خیالی کار در امارات جوانان سودانی را فریب می‌دهد و آنها را به شرکت در جنگ نیابتی در لیبی هدایت می‌کند.

 

خبرگزاری رسمی سودان به نقل از فیصل صالح، وزیر رسانه و سخنگوی دولت سودان چهارشنبه گذشته فاش کرد که سودان برای پیگیری مساله جوانانی که با شرکت خدمات امنیتی "بلک شیلد" امارات قرارداد بسته‌اند، اتاق عملیاتی تشکیل داده است.

 

صالح افزود: این اتاق شامل نمایندگانی از طرف‌های مربوط به این مساله است و وزارت کار و توسعه اجتماعی سودان قراردادهای سودانی‌های یاد شده با شرکت بلک شیلد را بازنگری کرده و به این نتیجه رسید که این قراردادها همگی مقررات موجود را رعایت کرده‌اند.

 

طبق گزارش رسانه‌های داخلی سودان، ده‌ها جوان سودانی که با شرکت اماراتی قرارداد بسته‌اند عصر سه‌شنبه وارد خارطوم شدند این در حالی است که صدها تن از اعضای خانواده‌های این جوانان در مقابل ساختمان وزارت خارجه سودان نسبت به اعزام فرزندانشان به لیبی اعتراض کردند.

 

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، این خانواده‌ها با سر دادن شعارهایی از جمله اینکه "جوانان ما فروشی نیستند" و "فرزندان ما را بازگردانید"، ماجرای رخ داده برای فرزندانشان را فریب برای حضور در جنگ لیبی و یمن دانستند.

 

سازمان ملل ماه گذشته میلادی اعلام کرد، پنج گروه مسلح سودانی و چهار گروه اهل کشور چاد با هزاران شبه‌نظامی در درگیری‌ها در لیبی حضور دارند.

 

در گزارش اخیر این سازمان در ماه ژانویه  نیز مشارکت گروه‌های شبه‌نظامی عرب از اقلیم دارفور در درگیری‌های لیبی تایید شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------