آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

۳ سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می‌کنند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سناتور آمریکایی

۳ سناتور آمریکایی پس از تبرئه حزبی ترامپ در رسوایی «اوکریان‌گیت» قرار است فردا با رئیس جمهوری اوکراین دیدار کنند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ۳ سناتور آمریکایی قرار است فردا جمعه در سفر به کی‌یف با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفتگو کنند.

 

بر اساس اعلام این رسانه، سفر سناتورهای آمریکایی به اوکراین با هدف تاکید بر اهمیت این کشور به عنوان یک متحد راهبردی برای آمریکا به انجام خواهد رسید.

 

به گزارش رویترز، «ران جانسون»، «جان باراسو» و «کریس مورفی» سناتورهای آمریکایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: روابط آمریکا و اوکراین در شرایط کنونی مثل همیشه مهم و راهبردی بوده است.

 

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آینده اوکراین برای آمریکا مهم است و ما باید مطمئن شویم که اوکراین این مساله را می‌داند که یک متحد راهبردی برای واشنگتن است.

 

لازم به ذکر است سنای آمریکا چندی پیش و در جریان یک رأی گیری کاملاً حزبی درباره استیضاح رئیس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ را از هر ۲ بند اتهامی تبرئه کرده بود.

 

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا با ۵۲ رأی مقابل ۴۸ رأی ترامپ را از اتهام سوء استفاده از قدرت در پرونده اوکراین گیت تبرئه کرد.

 

نمایندگان سنای آمریکا همچنین با ۵۳ رأی در مقابل ۴۷ رأی در خصوص دومین بند اتهامی ترامپ درباره جلوگیری از اجرای عدالت هم رأی به «بی گناهی» وی دادند.

 

روند رأی‌گیری در خصوص بندهای استیضاح کاملاً به صورت حزبی دنبال شد؛ «میت رامنی» تنها سناتور جمهوریخواه بود که در خصوص بند اول استیضاح، رأی به گناهکار بودن ترامپ داد.

 

پیش از آغاز این رأی‌گیری نمایندگان موافق و مخالف استیضاح ترامپ در این خصوص به سخنرانی پرداخته بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------