شی جینپینگ: مبارزه با ویروس جدید نباید نظم اجتماعی و اقتصادی چین را مختل کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,شی جینپینگ
رئیس جمهوری چین اوایل ماه جاری میلادی به مقام‌های ارشد این کشور گفته بود که چین بایستی تمام تلاش خود را به کار گیرد تا کنترل و نظم اقتصادی و اجتماعی را همزمان با مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا حفظ کند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در جمع مقام‌های ارشد این کشور در سوم فوریه گفته بود که بایستی از یک وحشت که می‌تواند به فجایع دومی بدل شود، جلوگیری کرد.

 

رئیس جمهوری چین همچنین گفت که تلاش‌ها برای مهار ویروس جدید کرونا از حدش گذشته و زیادی پیش رفته و تهدیدی برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

 

شیوع این بیماری بزرگترین آزمون برای رئیس جمهوری چین است که چگونه در عین حفظ اقتصادی که در پایین‌ترین سطح خود در سه دهه گذشته قرار دارد، با این بیماری مرگبار مقابله کند.

 

سخنرانی شی جینپینگ در سوم فوریه در کمیته تحقیق و تفحص حزب حاکم چین به صورت کامل روز شنبه در ژورنال حزب کمونیست منتشر شد و نشان می‌دهد که وی چگونه به مقام‌های این کشور تاکید کرده تا سیاست‌هایی را در راستای حمایت از اقتصاد در عین کنترل گسترش و شیوع این بیماری ویروسی اجرایی کنند.

 

وی در این سخنرانی گفته که این بیماری بیش از ۱۵۰۰ تن را کشته و بیش از ۶۶ هزار تن دیگر را نیز آلوده کرده و تاثیری عمیق بر اقتصاد به ویژه در بخش صنایع خدمت رسان گذاشته است.

 

شی جینپینگ در این سخنرانی همچنین گفته است: چین هنوز به اهداف تحول اقتصادی و اجتماعی سال جاری میلادی نرسیده است و ضرورت دارد تا حمایت مالی نظیر سیاست‌های ترجیحی برای نرخ بهره و قوانین آن در نظر گرفته شود و به کارگران مهاجر در صنایع بزرگ اجازه داده شود تا به کار برگردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------