آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

دوترته: ترامپ مستحق انتخاب مجدد است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دوترته
رییس جمهوری فیلیپین گفت، رییس جمهوری آمریکا مستحق انتخاب مجدد در این سمت است و واکنش او را درباره تصمیم‌اش برای پایان دادن به چند دهه توافق نظامی با ایالت متحده مورد استقبال قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که اهمیتی به تصمیم رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین در پایان دادن به "توافق نیروهای بازدیدکننده" نمی‌دهد و این در حالی مطرح شد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا این اقدام از سوی دولت مانیل را مایه تاسف خواند و اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش به دنبال اعمال فشار برای تبعیت کردن چین از قوانین بین‌المللی در منطقه آسیا هستند.

 

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: این واکنش دور از ذهن و احساسی ترامپ در پایان دادن به توافق نظامی با فیلیپین باعث شد تا دوترته بگوید که ترامپ یک رییس جمهور خوب و مستحق انتخاب مجدد است.

 

توافق نیروهای بازدیدکننده میان فیلیپین و آمریکا یک ائتلاف مهم است و قوانینی را برای سربازان آمریکایی فعال در فیلیپین که سابق بر این جزو قلمروی ایالات متحده محسوب می‌شد، در نظر می‌گرفت.

 

با وجود شکایت‌های دوترته از بابت "دو رویی و رفتار نامناسب" آمریکا، واشنگتن روابط بین دو کشور را مهم تلقی می‌کند.

 

دونالد ترامپ مکررا تمایل خود را برای بازگرداندن نیروهای نظامی آمریکا به خانه از استقرارهای مکرر و چندین دهه‌ای در خارج از کشور اعلام کرده است و گفته که ایالات متحده به فیلیپین برای مقابله با داعش کمک کرده است.

 

در همین حال رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات روز چهارشنبه خود درباره توافق نظامی با فیلیپین گفت، روابط خوبی با دوترته دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------