واکنش ترامپ به ترس معامله گران از کرونا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس جمهور آمریکا با تمجید از عملکرد بورس این کشور گفت که اوضاع تحت کنترل است. 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ویروس کرونا در آمریکا تا حد زیادی تحت کنترل است. بازارهای سهام به تدریج برایم جذاب تر شده اند!

 

این اظهارات ترامپ پس از آن بیان شد که به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، شاخص های بورسی وال استریت سقوط کم سابقه ای را تجربه کردند. پیش تر واشنگتن پست از عصبانیت شدید ترامپ به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بالای ۵۰نفر خبر داده بود. طبق ادعای این منبع خبری، ترامپ از پیامدهای این ویروس بر روی رشد اقتصادی آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری امسال نگران است.

 

دولت آمریکا با ارسال درخواستی به کنگره درخواست ۲.۵ میلیارد دلار بودجه برای مقابله با گسترش کرونا در این کشور کرده است. طبق اعلام کاخ سفید بیش از یک میلیارد دلار این مبلغ درخواستی صرف ساخت واکسن مقابله با کرونا خواهد شد.

 

هم چنین تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن نیز با اشاره به ریزش شاخص های بورسی در واکنش به گسترش کرونا گفت که دولت به دقت اوضاع را تحت نظر دارد. وی هم چنین بدون پاسخ دادن به پرسش خبرنگاری در خصوص کاهش ارزش ین در روزهای اخیر گفت که دولت اقدامات لازم را برای حفظ ثبات در بازارهای مالی به کار خواهد گرفت.

 

پیشتر رئیس بانک مرکزی ژاپن تقویت بیش از حد ارزش دلار را عامل اصلی تضعیف ین دانسته بود که اکنون در یکی از پایین ترین سطوح سه سال اخیر خود قرار دارد.

 

از سوی دیگر پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جهان گفت که این میروس روی اقتصاد جهانی قطعا پیامدهایی منفی خواهد داشت اما هنوز برای ارزیابی میزان خسارت ها زود است. وی با بیان این‌که کاهش شتاب مبتلا شدن افراد جدید به ویروس کرونا خبر خوبی خواهد بود افزود: در صورتی که روند کاهشی شیوع ادامه داشته باشد می توان امیدوار به کاهش پیامدهای منفی این ویروس بر روی اقتصاد جهانی بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------