آمریکا ورود مسافران از اروپا را ممنوع کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس جمهوری آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران و کالاها از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‎شود. 

دونالد ترامپ شامگاه چهارشنبه در نشست خبری اضطراری درباره گسترش ویروس کرونا در آمریکا این مطلب را مطرح کرد.

 

این اقدام از شامگاه جمعه اجرایی خواهد شد که رئیس جمهوری آمریکا آن را محدودیت‌هایی قوی اما ضروری توصیف کرد که البته شامل حال انگلیس نخواهد شد.

 

ترامپ در شرایطی برای انگلیس استثنا قائل شد که آخرین آمار ارائه شده نشان می دهد، ۴۵۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند اما در کشورهای دیگر اروپایی، این رقم به مراتب کمتر است.

 

خبرنگار سی‌ان‌ان هم پس از سخنرانی ترامپ اظهار کرد در صحبتی که با برخی از سفرای اروپایی در واشنگتن داشته است، گفت: آنها به وضوح غافلگیر شدند.

 

وی به نقل از یکی از این سفرا گفت هیچ دلالتی برای این کار وجود ندارد. و دیگری هم گفت می دانستیم که برخی ناقلان ویروس از اروپا آمده است اما نه به این شدت. آنچه که درک ناشدنی است استثنا کردن انگلیس در این مساله است.

 

با گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، کشورهای دیگر هم اقدامات سختی را همچون ممنوعیت ورود مسافران خارجی اتخاذ کردند.

 

رئیس جمهوری آمریکا، منشا ابتدایی کووید-۱۹ را چین معرفی کرد و گفت این ویروس از این کشور به جهان گسترش یافت. امروز مقامات بهداشت جهانی از همه‌گیری جهانی سخن گفتند. ما از ابتدا، دولت و بخش خصوصی را به خدمت گرفتیم.

 

اظهارات ترامپ در شرایطی است که از ابتدا سعی کرد این مساله را کم اهمیت جلوه دهد اما با شیوع این بیماری در ایالات متحده و سقوط بی سابقه بازار سهام، به ناچار دست به کار شد.

 

وی، مدعی شد اقدامات وی و دولت برای مقابله با "خطرناک‌ترین ویروس در تاریخ مدرن امروزی"، گسترده دانست و گفت: ما در نهایت این ویروس را شکست خواهیم داد. اکنون با سرعت زیادو حرفه ای واکنش نشان می دهیم.

 

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به ممنوعیت ورود پرواز از چین به آمریکا و اعمال قرنطینه برای مسافران ورودی از سایر کشورها، افزود: ما شرایط اضطراری برای مسافرت به کشورهای دیگر اعمال کردیم و به همین دلیل می‌بینیم که تعداد بیماران ما کمتر از اروپا است، آنها از ابتدا این کار را نکردند و اکنون هم اروپایی‌ها، این مشکل را برای ما رقم زدند.

 

ترامپ تاکید کرد: برای جلوگیری از موارد جدید، همه مسافرت‌ها از اروپا به آمریکا را برای ۳۰ روز ممنوع می‌کنیم.

 

وی به درخواست دولتش برای معافیت‌های مالیاتی اشاره کرد و گفت: به زودی اقدام ضروری انجام می دهم که سابقه نداشته است. از کنگره هم می خواهم معافیت های مالیاتی را تمدید کند. ما با فاصله زیاد، بزرگترین اقتصاد را داریم. وضع بیکاری ما در سطح پایینی قرار دارد و این، منابع مالی لازم را برای مقابله با این ویروس به ما می دهد.

 

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد: من به اداره کسب وکارهای کوچک دستور می دهم که تسهیلات لازم را برای شرکت‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، فراهم سازد تا اختلال کوتاه و موقتی را جبران کنند.

 

ترامپ با درخواست از کنگره برای اختصاص ۵۰ میلیارد دلار دیگر برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: به وزارت خزانه داری می‌گویم که برای انجام کارهای مالیاتی، فرصت بیشتری بدهند. این اقدام ۲۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

 

وی ممنوعیت مسافرتی از چین و اروپا را حفاظت از مردم آمریکا توصیف کرد و گفت: اگر هوشیار باشیم و این ویروس را مهار کنیم، می توانیم جلوی شیوع آن را بگیریم.

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------