تحرکات موشکی کره شمالی، تکذیب وخامت حال کیم جونگ اون!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
برخی خبر ها حاکی از آن است که رهبر کره شمالی کماکان زنده است اما مغز وی فعالیتی نشان نمی دهد. 

 به گزارش منابع خبری، به نوشته برخی از منابع خبری، یک قطار متعلق به «کیم جونگ اون» رهبره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک «ونسان» محل اقامت وی مستقر شده است. پیشتر اخباری ضد و نقیض از وخامت حال  کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خبر دادند.

 

به گفته منابع مطلع، حضور این قطار در این ایستگاه دلیلی بر تایید اخبار ناخوشایند درباره وضعیت جسمانی رهبره کره شمالی نیست، ولی حضور این قطار در این برهه عجیب به نظر می رسد.

 

 از سوی دیگر برخی منابع اطلاعاتی آمریکا از تحرکات موشکی کره شمالی خبر می دهند. آنطور که این منابع گفته اند سکوی پرتاب موشک کره شمالی در منطقه «سونداک» در شرق این کشور مستقر شده است. تا لحظه نگارش این خبر، هنوز هیچ منبع موثقی این ادعاها را تایید نکرده است.

 

برخی رسانه های ژاپنی نیز مدعی شدند که عمل اولیه جراحی رهبر کره شمالی ناموفق بوده است. رسانه های ژاپنی به نقل از منبع نزدیک به تیم معالجه کننده کیم جونگ اون  نوشتند که عمل جراحی نخست روی وی موفق نبوده است.

 

به ادعای این منابع، رهبر کره شمالی کماکان زنده است اما مغز وی فعالیتی نشان نمی دهد. برخی اخبار نیز از اعزام یک تیم پزشکی چینی برای درمان رهبر کره شمالی حکایت دارد.

 

رئیس انجمن دوستی کره:خبر وخیم بودن وضعیت جسمانی «کیم‌جونگ‌اون» صحت ندارد 

رئیس «انجمن دوستی کره» گزارش‌ها درباره وخامت حال جسمانی رهبر کره‌شمالی را «غلط و نادرست» توصیف کرد.

 

«الخاندرو کائو دو بنوس» رئیس انجمن دوستی کره (Korean Friendship Association) اعلام کرد که بنا به اطلاعات رسمی و دریافت شده از سوی کره‌شمالی، گزارش‌ها درباره وخیم بودن اوضاع جسمانی «کیم‌جونگ اون» رهبر کره شمالی «نادرست» است.

 

وی در پیامی توئیتری بدون اشاره به منبع این اطلاعات دریافتی نوشت: «اطلاعات درباره شرایط وخیم جسمانی کیم‌جونگ اون غلط و نادرست است».

 

گفتنی است که انجمن دوستی کره، نوامبر سال ۲۰۰۰ با هدف برقراری روابط بین‌المللی با کره‌شمالی تشکیل شد. این گروه با عضویت ۱۲۰ کشور جهان در آن اعلام کرد که از سوی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) نیز به طور کامل به رسمیت شناخته شده است. این گروه همچنین مسئول سازماندهی تورهای مسافرتی به کره‌شمالی بوده و کائو نیز به طور مرتب به این کشور سفر می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------