آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نماینده ویژه آمریکا در سوریه: راه روسیه را سد خواهیم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نماینده ویژه آمریکا
نماینده ویژه آمریکا در سوریه گفت: تلاش می‌کنیم تا راه روسیه را سد کرده و جنگ این کشور در سوریه را به بن بست بکشانیم . 

"سوریه نیوز" امروز (شنبه) به نقل از "جیمز جفری " نماینده ویژه آمریکا در سوریه افزود: سیاست واشنگتن در سوریه این است تا بتواند بر دشمنان منطقه‌ای خود فشار وارد کند. 

 

وی که طی سخنانی در دانشکده " هدستون " واشنگتن سخن می گفت، اضافه کرد: آمریکا به تقویت حضور نظامی خود در سوریه ادامه خواهد داد و اینکه گفته می‌شود واشنگتن در سوریه و افغانستان به بن بست رسیده را قبول ندارم. 

 

به نوشته سوریه نیوز، با وجود عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاههای خود در شمال سوریه، آنها حضور در مناطق اطراف میادین نفتی این کشور را افزایش داده‌اند.

 

نیروهای آمریکایی به بهانه مقابله با گروه تروریستی "داعش" در شمال شرقی سوریه حضور یافته‌اند، هر چند که نیروهای سوریه نیز در اطراف مناطق نفت‌خیز این کشور حضور دارند. 

 

سخنان نماینده ویژه آمریکا در سوریه در حالی بیان می‌شود که وی ۱۵ اردیبهشت امسال در گفت و گو با روزنامه "شرق الاوسط" چاپ لندن گفته بود که  سیاست ما خروج همه نیروهای خارجی از سوریه است و این سیاست نیروهای آمریکایی را نیز شامل می‌شود.

 

آمریکا در راستای حمایت از تروریست‌ها به دلیل شکست آنان، از سال ۱۳۹۴ نیروهای نظامی خود را به صورت غیرقانونی وارد شرق سوریه کرده است. بر اساس برخی آمارها آمریکا دارای ۱۹ پایگاه نظامی با حدود ۶ هزار نیروی نظامی در این مناطق از شمال تا جنوب سوریه است که در ماه‌های اخیر این نیروها در اطراف حوزه‌های نفتی سوریه مستقر شده‌اند و نفت را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

 

سوریه از سال ۱۳۸۹ به خاطر حمایت‌های برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا ، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی با بحران اقدامات گسترده تروریست‌ها در خاک خود مواجه بود که به دنبال نزدیک شدن آنان به دمشق پایتخت، دولت قانونی این کشور به صورت رسمی خواستار ورود نیروهای نظامی ایران و روسیه برای امور مستشاری جهت مقابله و عقب راندن تروریست‌ها شد.

 

همکاری نیروهای دو کشور مزبور در سال‌های اخیر موجب شد تا سوریه که زمانی تنها بر ۲۰ درصد خاک خود اشراف داشت اکنون بر حدود ۹۰ درصد خاک خود تسلط یابد و این موضوع برای کشورهای غربی که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را برای اقدامات تروریستی انجام داده بودند، قابل تحمل نیست.

 

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------