آمریکا برای دستگیری یک مقام ونزوئلا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد/مادورو به زودی به ایران خواهد آمد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ونزوئلا
براساس ادعاهای کذایی دولت آمریکا برای بازداشت یک مقام ونزوئلایی به اتهام پولشویی مبلغ ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. 

به گزارش وب سایت رسمی سازمان مهاجرت آمریکا و اجرای گمرک (ICE)، بخش بازرسی‌های امنیت داخلی نیویورک روز دوشنبه رامیزس کاماچو را به لیست افراد تحت تعقیب سازمان مهاجرت آمریکا اضافه کرد و وی یکی از افرادی است که وزارت امور خارجه ایالت متحده به بهانه مبارزه با دولت نیکلاس مادور به دنبال بازداشت آن است.  

 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود برای دریافت اطلاعاتی در مورد بازداشت کاماچو مبلغ ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.  

 

به گفته سازمان‌های آمریکایی، کاماچو هم اکنون سرپرست ملی فعالیتهای رمزنگاری و مرتبط با آن در دولت نیکلاس مادورو است.  

 

ادعای آمریکا برای بازداشت مقامات ونزوئلا در حالی مطرح می‌شود که ونزوئلا اخیرا ده‌ها نفر شامل دو آمریکائی را که برای شرکت "سیلورکورپ یو اس ای" کار می‌کرده‌اند، دستگیر کرد که بخشی از یک توطئه شکست خورده بود و پیروزی همگانی برای دولت مادورو به شمار می‌رود.  

 

تلویزیون ونزوئلا پیش‌تر تصاویری از این دو آمریکائی به اسارت گرفته شده به نمایش گذاشت که در آن گفتند توسط سیلورکورپ موظف به تصرف فرودگاه کاراکاس به منظور اخراج مادورو از این کشور شده بودند. به گفته مادورو این دو در دادگاه غیرنظامی محاکمه خواهند شد.  

 

مادورو این عملیات تهاجمی را برنامه واشنگتن برای سرنگونی دولت خود می‌داند و حضور دو تبعه آمریکایی در میان ۱۳ تروریست دستگیر شده را سندی محکم برای تایید ادعای خود قلمداد می‌کند.  

 

ونزوئلا در شش سال اخیر با شدیدترین بحران اقتصادی روبرو بوده است. تحریم‌های آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ شدت گرفته است.

 

 مادورو به زودی به ایران خواهد آمد

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا با قدردانی از ایران برای ارسال سوخت به این کشور با وجود تحریم‌های آمریکا اعلام کرد به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

 

به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، به زودی به ایران سفر خواهد کرد. مادورو روز گذشته بار دیگر و در پیامی در صفحه توییتر خود از ارسال نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا قدردانی کرد و ایران را کشوری شجاع خواند.

 

همزمان با پهلوگیری پنجمین نفتکش حامل مشتقات نفتی ایرانی در بندر ونزوئلا، مادورو هم این پیام را منتشر کرده است. مادورو از همکاری ایرانی‌ها با ونزوئلا که در شرایط تحریم قرار دارد، تقدیر کرد. او همچنین شجاعت و همکاری ایرانی‌ها را ستود.

 

در حالی که ونزوئلا تحت شدیدترین رژیم تحریمی آمریکا قرار دارد، با مشکلات متعدد اقتصادی دست به گریبان است. تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا باعث شده که این کشور با مشکلات عدیده‌ای در حوزه سوخت مواجه شود.

 

ارسال مشتقات نفتی ایران به ونزوئلا در حالی که هر دو کشور از تحریم‌های آمریکا رنج می‌برند، می‌تواند به اقتصاد هر دو کشور کمک کند.

 

پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی موجی از خوشحالی و رضایت را در میان مردم ونزوئلا ایجاد کرد تا آنجایی که پرچم کشورمان در نقاط مختلفی از این کشور به اهتزاز درآمد.

 

 

باشگاه خبرنگاران   

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------