نماد برده‌داری در ایالت ویرجینیای آمریکا پس از ۱۷۶ سال برچیده شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نماد برده‌داری
مقامات شهر فردریکزبرگ در ایالت ویرجنیای آمریکا روز جمعه به دنبال موج اعتراض‌های اخیر در ایالات متحده یکی از نمادهای دوران برده‌داری در این شهر را برچیدند.

به گزارش ایسنا، از قطعه سنگی که از ۱۷۶ سال پیش تاکنون در شهر فردریکزبرگ قرار داشت در دوران برده‌داری برای خرید و فروش برده‌ها استفاده می‌شد. برده‌ها پیش از جنگ داخلی آمریکا باید بر روی این قطعه سنگ ۳۶۳ کیلوگرمی می‌ایستادند تا فردی که بیشترین قیمت را برای آنها پیشنهاد می‌کند صاحب آینده آنها شود.

 

پیش از این کشمکش زیادی در فردریکزبرگ بر سر برچیدن این نماد دوران برده‌داری در جریان بود. در بیانیه روز جمعه مقامات این شهر ایالت ویرجینیا آمده است که معترضان در جریان تظاهرات روزهای اخیر بر روی این قطعه سنگ شعارنویسی کرده بودند. گروهی از شرکت کنندگان در اعتراض‌های اخیر شهر فردریکزبرگ که علیه خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان صورت گرفت، خواستار برچیدن این قطعه سنگ شده بودند.

 

به گزارش یورونیوز، تظاهرات فردریکزبرگ مانند اعتراض‌ها در دیگر شهرهای آمریکا به دنبال انتشار تصاویر بازداشت و کشته شدن جورج فلوید برگزار شد. یک مامور پلیس شهر مینیاپولیس پس از بازداشت این مرد سیاهپوست ۴۶ ساله زانوی خود را بر روی گردن او گذاشت. جورج فلوید که به دستانش دستبند زده شده بود به مدت چند دقیقه به مامور پلیس گفته بود که «نمی توانم نفس بکشم». او در نهایت از هوش رفت و دقایقی پس از رسیدن اورژانس به محل جان باخت.

 

شورای شهر فردریکزبرگ در سال ۲۰۱۹ به برچیدن قطعه سنگ دوران برده داری رای داده بود. با این حال اجرای این تصمیم به دستور دادگاه و پس از شکایت دو نفر از صاحبان کسب و کار در محل متوقف شده بود. شورای شهر فردریکزبرگ به انتقال این قطعه سنگ به موزه این شهر رای داده بود.

 

موزه فردریکزبرگ اکنون قصد دارد این قطعه سنگ را با برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان «از عبور از برده داری تا موفقیت‌های آفریقایی آمریکایی‌های محلی» به نمایش بگذارد. جمعیت شهر فردریکزبرگ که در شمال ایالت ویرجینیا قرار دارد بیش از ۲۴ هزار نفر است.

 

رلف نورتم، فرماندار این ایالت روز پنجشنبه گفته بود که تندیس رابرت ئی لی در شهر ریچموند برچیده خواهد شد. رابرت ئی لی، فرمانده ارتش ایالت‌های جنوبی در دوران جنگ داخلی آمریکا بود. طرح حذف نمادهای ایالت‌های برده‌دار جنوب آمریکا در سال ۲۰۱۷ منجر به تظاهرات راست گرایان افراطی و معتقدان به برتری نژاد سفید در شارلوتزویل، یکی دیگر از شهرهای ایالت ویرجینیا شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------