ترامپ:بزرگترین مشکل آمریکا دموکرات‌ها هستند نه ایران و چین/کامالا هریس: ترامپ توهم داردکه از کارشناسان بهتر می‌فهمد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس جمهوری آمریکا که مورد انتقاد شدید دموکرات‌ها به ویژه رقبای انتخاباتی خود قرار دارد، گفت: بزرگترین مشکل آمریکا دموکرات‌ها و نه ایران، چین و رسیه هستند. 

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه در نشست خبری روزانه خود که به اصطلاح درباره شیوع کرونا در آمریکا برگزار می‌شود اما به نوعی به نشست تبلیغات انتخاباتی وی تبدیل شده است، این مطلب را در واکنش به گزارش‌های اخیر جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت کشورهای خارجی در انتخابات مطرح کرد.

 

رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که دموکرات‌ها آمریکایی‌ها را به خاطر مسایل سیاسی رها کرده‌اند، ادامه داد: چاک شومر (رهبر اقلیت دموکرات در سنا) و نانسی پلوسی(رئیس مجلس نمایندگان) پول آمریکایی‌ها را برنامه جناح چپ تندرو به گروگان گرفته‌اند.

 

ترامپ بار دیگر از رای‌گیری پستی انتقاد کرد و آن را موجب تقلب و مفقود شدن آرا دانست و اضافه کرد: به ویرجینیا نگاه کنید که ۵۰۰ هزار برگه آزمایشی به صورت تصادفی برای مردم فرستادند که برخی از آنها مرده بودند و تعدادی هم برای سگ‌ و گربه‌ها ارسال شده بود.

 

وی ادامه داد: من در ویرجینیا و نیوجرسی بودم، آنها تعداد زیادی رای‌دهنده متقلب داشتند که خطرناک است. حال این انتخابات برای سراسر کشور است. هنگامی که ما صدها میلیون رای دهنده داریم، آنها ۳.۵ میلیارد دلار بودجه برای انتخابات پستی سراسر کشور نیاز دارند.

 

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: وقتی درباره روسیه، روسیه، روسیه و چین و ایران صحبت می‌کنید، این اقدام به بزرگترین تقلب در تاریخ انتخابات آمریکا تبدیل خواهد شد.

 

ترامپ تصریح کرد: بزرگترین مشکل با دموکرات‌ها است نه چین، روسیه و ایران. بزرگترین مشکل خود دموکرات‌ها هستند و حالا ۳.۵ میلیارد دلار می‌خواهند. طبیعی است که ما با این بودجه موافقت نخواهیم کرد.

 

وی در این سخنان بایدن و اوباما را مورد انتقاد قرار داد و از چین به خاطر ویروس کرونا ابراز ناراحتی کرد.

 

نخستین نطق انتخاباتی کامالا هریس: ترامپ توهم داردکه از کارشناسان بهتر می‌فهمد

همتای انتخاباتی جو بایدن در نخستین حضور مطبوعاتی مشترک، اظهارات تندی علیه ترامپ مطرح کرد و گفت ما رئیس جمهوری داریم که بیش از کسانی که به او رای داده‌اند، به خود اهمیت می‌دهد.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز،کامالا هریس عصر چهارشنبه در نطق مشترک با نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان آمریکا، افزود: مجبور نیستیم دولت شکست خورده دونالد ترامپ و مایک پنس را بپذیریم، در طی ۸۳ روز فرصت تغییر را داریم.

 

وی با بیان اینکه ترامپ بهترین وضعیت اقتصادی در طول تاریخ این کشور را از آمریکا به ارث برد، ادامه داد: ترامپ همچون هر چیز دیگری که به ارث برده بود را مستقیم به زمین زد.

 

سناتور رنگین‌پوست کالیفرنیا اضافه کرد: به دلیل ناکامی رهبری ترامپ، اقتصاد ما با بزرگترین نرخ بیکاری که از امروز به سه برابر رسیده است، یکی از بزرگترین آمارها را در بین همه کشورهای بزرگ صنعتی به دست آورده است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ما کسی را که مناسب این کار نیست را انتخاب می‌کنیم.

 

هریس اظهار کرد: ما قصد داریم کشور خود را به جایگاه واقعی عظمت آن برسانیم. ما به چیزی بیش از پیروزی نیاز داریم. ما در ۱۳ آبان به یک ماموریتی احتیاج داریم که ثابت کند آنچه در چند سال گذشته رفت، ما نیستم.

 

وی در تمجید از بایدن گفت: امروز او جایگاه خود را در قضیه جاری راهپیمایی آمریکا به سمت برابری و عدالت به عنوان تنها و تنها کسی که در کنار نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست خدمت کرد، و نخستین زن سیاهپوست را به عنوان همتای انتخابی خود برگزیده است، یافته است.

 

همتای انتخاباتی بایدن با انتقاد از ترامپ در پاسخ به ویروس کرونا افزود: او به جای دنبال کردن اظهارات دانشمندان، از آنچه که در فاکس نیوز گفته می‌شود تبعیت می‌کند. ترامپ برای این موفق نشد که از ابتدا آن را جدی نگرفت، از فراهم کردن شرایط آزمایش خودداری کرد و توهم داشت که از کارشناسان بهتر می‌فهمد.

 

هریس ادامه داد: این ویروس تقریبا همه کشورها را متاثر کرده است اما دلیلی وجود دارد که آمریکا را از هر کشور پیشرفته دیگری بدتر کرده است. چون ترامپ از ابتدا این ویروس را جدی نگرفت، اکنون در هر ۸۰ ثانیه، یک نفر می‌میرد.

 

جو بایدن روز گذشته به طور رسمی اعلام کرد کامالا هریس را برای معاون اولی خود در این دور از رقابت‌ها برگزیده است که در همان دقایق نخستین، مورد استقبال طیف‌های گسترده‌ای از شخصیت‌های دموکرات قرار گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------