رقیب مکرون امیدوار به پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مکرون
«مارین لوپن» رهبر حزب دست راستی جبهه ملی فرانسه و رقیب اصلی «امانوئل مکرون» که پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات پیشین را سبب افزایش شانس موفقیت خود در انتخابات سال ۲۰۱۷ دانسته بود اما از نشستن بر مسند قدرت باز ماند، بار دیگر و در رویای ریاست کاخ الیزه، از پیروزی رئیس جمهوری آمریکا حمایت می‌کند. 

به گزارش ایرنا، روزنامه «لو پاریزین» فرانسه روز دوشنبه نوشت: هیاتی از جبهه ملی بدون حضور رهبر این جبهه به واشنگتن می‌رود تا از «دونالد ترامپ» نامزد جناح جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا حمایت کند.

 

مارین لوپن پیش تر به دنبال پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات سال ۲۰۱۶میلادی در گفت و گو با «ی. بی. سی» گفته بود که این پیروزی، شانس او را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه افزایش داده است.

 

او در این گفت و گو چنین ادعا کرده بود که «احساسات میهن پرستانه افزایش یافته و پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و پیروزی ترامپ، نوبت پیروزی او در انتخابات فرانسه است»؛ رویایی که هرگز محقق نشد. هم‌اینک و اگرچه دو سالی باقی‌ مانده، مارین لوپن خود را برای انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه آماده می‌کند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مکرون

در آن زمان، او همچنین در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» گفته بود  از جمله اهدافش «فروپاشی نظم اروپایی» است. او در این گفت و گو به صراحت اعلام کرد که فرانسه قلب سیاسی اروپا شمرده می‌شود و لحظه‌ای که ما اتحادیه اروپا را ترک کنیم کل آن دچار فروپاشی خواهد شد.

 

مارین لوپن و دونالد ترامپ دوستی دیرینه‌ای با هم دارند؛ پیشتر، از عملکرد سیاسی مارین لوپن که از او به عنوان «ترامپ دوم» هم یاد می‌شود، «استیو بنون» مغر متفکر کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ تمجید کرده بود.

 

«ژان ماری لوپن» پدر مارین لوپن حزب جبهه ملی را در دهه ۷۰ میلادی بنیان گذاشت. این حزب به داشتن رویکرد نژادپرستانه مشهور بود. بسیاری از تحلیلگران سیاست فرانسه می‌گویند مارین لوپن با تغییر نام این حزب توانسته راست افراطی فرانسه را در چارچوب یک جریان «نو عوام گرای اروپایی» نظیر احزاب اروپاستیز نوظهور در ایتالیا و کشورهای اروپای شرقی و مرکزی بازتعریف کند.

 

روزنامه لو پاریزین فرانسه نوشت: همان‌گونه که روزنامه لوفیگارو فاش، «ژردن باردلا - Jordan Bardella»  نایب رئیس حزب جبهه ملی فرانسه و «ژروم ریویه - Jérôme Rivière » رئیس هیات نمایندگی جبهه ملی در پارلمان اروپا از سی‌ام اکتبر تا ۴ نوامبر/ ۹ تا ۱۴ آبان برای سفر به ایالت پنسیلوانیا دعوت شده‌اند.

 

آرای این ایالت نقش تعیین‌کننده‌ای در نتایج انتخابات آمریکا دارد؛ بنابر اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، در هشتم نوامبر ۲۰۱۶ /۱۸ آبان ۹۵، نتایج نهایی ایالت پنسیلوانیا با اختلاف ۴۴ هزار رای به نفع دونالد ترامپ تمام شد. در این رای‌گیری ۴۸.۲ درصد آرا از آن ترامپ بود و «هیلاری کلینتون» ۴۷.۵ درصد آرا را از آن خود کرد.

 

به نوشته روزنامه لو پاریزین، این هیات، در روز رای‌گیری و پس از آن در شب انتخابات در واشنگتن همراه با اعضای تیم اتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان نشستی خواهند داشت.

 

این روزنامه فرانسوی، سفر دو عضو جبهه ملی به پنسیلوانیا و واشنگتن را نشانه‌ای از حمایت آشکار مارین لوپن از رئیس جمهوری آمریکا که به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است عنوان کرده است؛ سفری که خود لوپن در آن حضور نخواهد داشت.

 

مارین لوپن، در روز یکشنبه گذشته ۲۰ مهر / ۱۱ اکتبر،   در گفت و گو با شبکه سوم تلویزیون فرانسه در پاسخ به این سوال که «آیا انتخاب مجدد دونالد ترامپ پوپولیست خبر خوبی برای او خواهد بود؟» گفته بود: اگر «جو بایدن» انتخاب شود، این یک فاجعه واقعی خواهد بود.  

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------