اف‌بی‌آی: ماجرای ایمیل‌های هانتر بایدن به روسیه مرتبط نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , هانتر بایدن
اف‌بی‌آی، لپ‌تاپی را که گفته می‌شود متعلق به پسر جو بایدن و حاوی ایمیل‌هایی جنجالی در خصوص تعاملات تجاری خارجی اوست، در اختیار دارد. این نهاد اطلاعاتی باور ندارد که ایمیل‌های داخل آن با کمپین اطلاعات نادرست روسیه ارتباطی داشته باشند. 

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از منابع مطلع گزارش داد، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) لپ‌تاپی که ادعا می‌شود متعلق به هانتر بایدن است، در اختیار دارد.

 

پیشتر ادعا شد که لپ‌تاپ پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات حاوی اطلاعاتی از تعاملات تجاری خارجی او و نشست ادعایی میان جو بایدن و نمایندگان شرکت گاز اوکراینی موسوم به بوریسما هولدینگز است.

 

براساس این گزارش، اف‌بی‌آی با نظر جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که این ایمیل‌ها بخشی از یک کمپین ضد اطلاعات روسیه نیستند، موافق است.

 

راتکلیف دوشنبه گفت: اجازه بدهید شفاف بگویم که جامعه اطلاعاتی چنین چیزی را باور ندارد چون هیچ اطلاعاتی در حمایت از آن وجود ندارد. همچنین ما هیچگونه اطلاعاتی را با آدام شف یا دیگر اعضای کنگره به اشتراک نگذاشته‌ایم.

 

روز چهارشنبه روزنامه نیویورک‌پست مطلبی را منتشر کرد که ظاهرا حاوی دو ایمیلی بود که ادعا می‌شود هانتر بایدن از جانب یک مقام ارشد در شرکت انرژی اوکراینی بوریسما دریافت کرده بود. در آن زمان هانتر بایدن جزو هیات مدیره این شرکت بود.

 

در ایمیلی به تاریخ مه ۲۰۱۴، وادیم پوژارسکیه، مشاور بوریسما از هانتر بایدن خواسته تا از نفوذ خود برای حمایت سیاسی از این شرکت اوکراینی "استفاده" کند. در ایمیل دیگری مورخ آوریل ۲۰۱۵، او از بایدن جوان بابت ترتیب دادن نشستی با حضور پدرش قدردانی کرد.

 

این ایمیل‌های ادعایی ظاهرا از دیسک سخت یک لپ‌تاپ آسیب‌دیده که گفته می‌شود متعلق به هانتر بایدن است و برای تعمیر به فروشگاهی در دلاور برده شده بود، به دست آمده‌اند. چنانچه صحت این ایمیل‌ها تایید شوند، این تاکید همیشگی کمپین جو بایدن که او هرگز هیچ کاری با تعاملات تجاری پسرش نداشته است، زیر سوال می‌رود. کمپین بایدن قاطعانه این ادعاها را رد می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------