مادورو: مخالفان در انتخابات پارلمانی پیروز شوند، استعفا می‌کنم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مادورو
رئیس جمهوری ونزوئلا با اطمینان از حضور گسترده مردم در انتخابات یکشنبه آینده (۱۶ آذر) و پیروزی انقلاب بولیواری، اعلام کرد درصورت پیروزی مخالفان در انتخابات، از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا از نشریه ونزوئلایی اولتیماس نوتیسیاس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد: اگر حزب مخالفان آراء بیشتری نسبت به ما کسب کرده و در انتخابات ۶ دسامبر پیروز شوند، از ریاست جمهوری استعفا داده و راه دیگری در پیش خواهیم گرفت. من با علم به اینکه مردم برای رأی دادن حضور گسترده ای نشان خواهند داد و پیروزی انقلاب بولیواری را خواهیم دید، مسئولیت این چالش را به عهده می گیرم.

 

خوان گوایدو رهبر مخالفان پیشتر با زیر سئوال بردن انتخابات2018 که به انتخاب مجدد مادورو به ریاست جمهوری منجر شده بود، وی را غاصب قدرت و خود را به دلیل مقام «ریاست کنگره ملی» براساس قانون اساسی رییس جمهوری قانونی خوانده بود.مادورو با بیان اینکه سرنوشت در دستان انتخاب کنندگان است تصریح کرد: سرنوشت من به دست ملت ونزوئلاست، اگر گروه مخالفان در انتخابات برنده آراء شود، من پس از آن در جایگاه ریاست جمهوری باقی نخواهم ماند.

 

رئیس دولت کاراکاس گفت: با پیروزی در مجلس ملی تحریم و عواقب جنایت بار آن را شکست و ونزوئلا را رشد و توسعه می دهیم.

 

مادورو با تاریخی خواندن انتخابات آتی خاطرنشان کرد که با برگزاری انتخابات و رأی مردم،  به ۵ سال شکست و رنج کشور ناشی از موانع تراشی مخالفان در مجلس، پایان خواهیم داد و بهبود اقتصادی را خواهیم برگزید.

 

وی همچنین با اشاره به ادعاهای مخالفان درباره همه پرسی خواندن انتخابات، اطمینان داد: مخالفان با فریب افکار عمومی مدعی شده اند که یکشنبه آینده به جای انتخابات همه پرسی برگزار خواهد شد. اما به آنها می گویم که بدانند من به عنوان یک مبارز هرگز تسلیم نخواهم شد و این کار را نخواهم کرد.

 

رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: مردم انقلابی ونزوئلا به سطح بالایی از آگاهی رسیده اند و با گوشت و خون خود لمس کرده اند که چطور حزب مخالفان با به دست گرفتن قدرت مجلس، کشور را در اختیار مداخلات امپریالیستی قرار داده است.

 

در جریان بحران قانون اساسی در ونزوئلا، ارگان دیگری در مجلس قانونگذاری این کشور در سال ۲۰۱۷ شکل گرفت تا قانون‌اساسی ونزوئلا را بازنویسی کند و یک رئیس‌مجلس ملی برای آن برگزیده شد. از آن پس، دو مجلس قانونگذاری به‌طور موازی عمل می‌کنند، مجلس شورای ملی وابسته به مخالفان دولت و مجلس مؤسسان حامیان اصلی مادورو است.  

 

دولت آمریکا از ۲۰۱۴، با استناد به مواد و تبصره های ابداعی و با اقدامات اداری پیچیده، به گفته مادورو با "سیاست سفسطه ای حملات چندگانه" به دنبال اعمال فشار بر ملت ونزوئلا و سرنگونی رئیس جمهوری قانونی این کشور برآمده است تا با نشاندن مهره موردنظر خود در دولت ونزوئلا، اهداف استعمارگرانه خود را پیش ببرد. با وجود این اقدامات خصمانه و غیرقانونی واشنگتن، نیکلاس مادورو همچنان بر سر قدرت این کشور بولیواری باقی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------