آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

هشدار مرکل در مورد خطر کرونا در ماه‌های زمستان/ آمار جان باختگان مبتلا به کرونا از کشته‌های جنگ جهانی دوم بیشتر است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کرونا
شمار افرادی که طی یک روز بر اثر کرونا در آلمان جان می‌بازند، رکورد نگران‌کننده دیگری برجا گذاشت. 

به گزارش ایرنا، تعداد مرگ و میر ثبت شده روزانه از بیماری همه گیر کووید-۱۹ در آلمان به بالاترین حد خود رسید. موسسه روبرت کخ آلمان (RKI) امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ۹۵۲ مورد مرگ در طول ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده که رقم نگران کننده ای است.

 

این تعداد مرگ و میر به میزان قابل توجهی از بالاترین رکورد ثبت شده در این کشور تا کنون (۵۹۸ مرگ و میر) که جمعه گذشته ثبت شد، بیشتر است. به این ترتیب تعداد کل مرگ های ثبت شده از زمان همه گیری کرونا در این کشور اروپایی به ۲۳۴۲۷ نفر رسیده است.

 

بنابر اعلام موسسه روبرت کخ و با استناد به اطلاعات مقامات بهداشتی طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷۷۲۸ مورد جدید آلودگی ثبت شد. رکورد میزان مبتلایان این کشور نیز ۲۹۸۷۵ است که در روز جمعه ثبت شده است.

 

در حال حاضر تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در آلمان از ابتدای همه گیری به ۱، ۳۷۹، ۲۳۸ رسیده است و تعداد افراد بهبودیافته در حدود ۱ میلیون و ۲۵ هزار نفر اعلام شده است.

 

رکورد نگران کننده تعداد مرگ های ناشی از کرونا در همان روزی ثبت شده که محدودیت های شدید در سراسر آلمان به اجرا گذاشته شده است. از امروز چهارشنبه تا ۱۰ ژانویه (۲۱ دی) اکثر مغازه ها، مدارس و اماکن عمومی تعطیل خواهند بود.

 

هشدار مرکل در مورد خطر کرونا در ماه‌های زمستان 

صدراعظم آلمان هشدار داد که ماه‌های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) خطرناک‌ترین دوره شیوع ویروس کرونا در این کشور خواهد بود و مردم باید بسیار مراقب باشند.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کرونا

بنابراعلام خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز سه شنبه در نشست گروه پارلمانی احزاب ائتلافی حاکم دموکرات و سوسیال مسیحی (CDU ‎/ CSU ضمن هشدار نسبت به در پیش بودن شرایط سخت در ماههای آینده نسبت به شیوع ویروس کرونا ، از  افزایش سریع آلودگی ها نیز ابزار نگرانی کرد و از مردم خواست که با توجه به محدودیت های شدیدی که از روز چهارشنبه آغاز می شود ، به دنبال موارد استثنا نباشند.

 

مرکل با اشاره به منحنی رو به رشد آلودگی ها در این کشور گفت: «منحنی در آلمان بسیار بد به نظر می رسد. ما در حال رسیدن به مقدار بروز ۲۰۰ مورد آلودگی در هر ۱۰۰ هزار نفر برای کل آلمان هستیم که این نیاز به افزایش چشمگیر استفاده از تخت های مراقبت ویژه دارد. این در حالی است که در بعضی از روزها صدها تخت از لیست خارج می شوند زیرا دیگر کار نمی کنند و یا کارکنان بخش بهداشت بیمار می شوند و دیگر متخصصی وجود ندارد.»

 

شومر: آمار جان باختگان مبتلا به کرونا از کشته‌های جنگ جهانی دوم بیشتر است 

رئیس اقلیت دموکرات سنای آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد جمهوری خواهان در مقابله با کرونا مدعی شد که، میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس بیشتر از کشته‌های جنگ جهانی دوم است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای این کشور و دولت در راستای مقابله با ویروس کرونا در حساب توئیتر خود نوشت:

 

بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند و با توجه به این آمار میزان جان باختگان کووید-۱۹ از جنگ جهانی دوم بیشتر شده است.

 

در حقیقت این میزان تلفات ویروس کرونا در آمریکا از تعداد سربازان آمریکایی که در جنگ جهانی دوم کشته شده اند بیشتر است.ما عزادار آن‌ها و خانواده هایشان هستیم.

 

سناتور مک کانل: زمان برای اقدام، گذشته و دیر شده است.

 

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از شمار ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده است و دموکرات‌ها و جو بایدن نیز از سوی دیگر، عملکرد دونالد ترامپ در مواجه با ویروس کرونا را فاجعه آمیز خواندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------