ترامپ تعطیلی دولت آمریکا را ۲ روز به تعویق انداخت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا با امضا مصوبه کنگره در خصوص تامین بودجه فدرال، تعطیلی دولت را ۲ روز دیگر به تعویق انداخت. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ روز جمعه یک مصوبه کنگره برای تمدید دو روزه تامین بودجه فدرال امضا کرد تا مانع تعطیلی دولت آمریکا براساس مهلت از پیش تعیین شده از سوی کنگره شود و به طور موقت تامین بودجه دولت را تا ۴۸ ساعت دیگر میسر کرد.

 

بنا به گزارش‌های از پیش اعلام شده، مقامات کنگره آمریکا تا نیمه شب جمعه فرصت داشته تا در خصوص بسته کمک اقتصادی به توافق برسند، هر چند با توجه به کمرنگ بودن احتمال توافق تلاش نمایندگان کنگره بر تمدید زمان مذاکره قرار دارد. پیشتر اعلام شد در صورتی که نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص بسته کمکی به توافق نرسند، بخشی از دولت آمریکا ظرف ۲۴ ساعت آینده تعطیل می‌شود.

 

بنا به گزارش سی ان ان حجم این بسته کمکی ۹۰۰ میلیارد دلار است و هزینه لازم برای توزیع واکسن، هزینه مدارس، مزایای بیکاری ۳۰۰ دلاری در هفته، وام‌های ۳۳۰ میلیارد دلاری برای کسب و کار‌های کوچک و همچنین دور جدید محرک‌های اقتصادی را شامل می‌شود.

 

سنای آمریکا هفته پیش لایحه تمدید یک هفته‌ای تامین بودجه فدرال را جمعه گذشته تصویب کرد. این لایحه پیشتر در روز چهارشنبه به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود. در صورت عدم تمدید بودجه فدرال، شماری از برنامه‌های دولت آمریکا از برخی فعالیت‌های فرودگاهی گرفته تا فعالیت‌های پارک‌های ملی و عملیات‌های وزارت خارجه این کشور با تعطیلی مواجه می‌شد.

 

در صورتی که نمایندگان کنگره نتوانند درباره بودجه مدنظر دولت به توافق برسند و یا ترامپ حاضر به پذیرش و امضای مصوبه کنگره نباشد، پس از یک هفته دولت فدرال به دلیل نداشتن بودجه به طور رسمی تعطیل خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------