آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بسته حمایتی کرونا بالاخره به امضای ترامپ رسید/ ۶۰۰ دلار به هر آمریکایی پرداخت می شود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
دونالد ترامپ، شامگاه یکشنبه مصوبه دو حزبی کنگره آمریکا را امضا کرد تا به موجب آن هم از تعطیلی دولت جلوگیری شده باشد و هم به هر نفر از آمریکایی‌ها، ۶۰۰ دلار پرداخت شود.  

به گزارش ایرنا،رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کنگره برای حمایت از خانواده‌های آمریکایی در شرایط کرونایی را نپذیرفته بود، سرانجام تسلیم شد اما از کنگره خواست درباره تقلب در انتخابات تحقیق کند.

 

در بیانیه مطبوعاتی ترامپ که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده آمده است: من به عنوان رئیس جمهوری به کنگره گفته‌ام که می‌خواهم هزینه‌های بیهوده کمتری داشته باشم و پول بیشتری در اختیار مردم آمریکا در قالب چک‌های ۲ هزار دلاری برای هر بزرگسال و ۶۰۰ دلار برای هر کودک قرار دهم.

 

وی افزود: من بسته حمایتی کووید را با یک پیام قوی امضا خواهم کرد که برای کنگره روشن می‌کند که موارد زائد باید حذف شوند. من نسخه‌ای را که مورد به مورد مشخص کرده‌ام همراه با درخواست لغو رسمی به کنگره ارسال می‌کنم و اصرار دارم که این بخش‌ها از لایحه حذف شوند.

 

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: روز دوشنبه مجلس به افزایش پرداخت به افراد از ۶۰۰ دلار به ۲ هزار دلار رای خواهد داد. بنابراین ، یک خانواده چهار نفره پنج هزار و ۲۰۰ دلار دریافت می‌کند. به علاوه ، کنگره قول داده است که بخش ۲۳۰ که به ناحق به تکنولوژی‌های بزرگ با هزینه مردم آمریکا سود می‌دهد را مورد بررسی قرار دهند که خاتمه یا اصلاح اساسی خواهد شد.

 

ترامپ اضافه کرد: به همین ترتیب ، مجلس و سنا توافق کرده‌اند که به شدت بر تقلب بسیار قابل توجه رای‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر تمرکز کنند. سنا روند رای گیری را شروع می‌کند که چک‌ها را به ۲ هزار دلار افزایش می‌دهد، بند ۲۳۰ را لغو می‌کند و تحقیق در مورد تقلب در انتخابات را آغاز می‌کند.

 

وی که از علامت‌گذاری‌های توئیتر نسبت به ادعای انتخاباتی به شدت عصبانی است، تاکید کرد تکنولوژی‌های بزرگ نباید از بخش ۲۳۰ محافظت کند! تقلب در آرا باید رفع شود!

 

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: پول بیشتری در راه است. من هرگز از مبارزه خود برای مردم آمریکا دست نخواهم کشید!

 

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا پیش از این از امضای این مصوبه خودداری کرده بود و خواستار افزایش بسته حمایتی به آمریکایی‌ها به ازای هر نفر ۲ هزار دلار شده بود.

 

شاید ترامپ تصور می‌کرد که دموکرات‌ها با این پیشنهاد موافقت نخواهند کرد اما هنگامی که استقبال گسترده دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنا را دید و اینگونه نمایان شد که جمهوری‌خواهان با آن موافق نیستند، از حرف خود عقب نشینی کرد تا این تصمیم او بر رقابت ۲ کرسی باقی مانده سنای آمریکا در جورجیا اثر نگذارد.

 

پس از ماه‌ها مذاکره تلخ بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، کنگره لایحه ترکیبی ویروس کرونا و هزینه را در ۲۱ دسامبر تصویب کرد.

 

این بسته شامل دور تازه‌ای از پرداخت مستقیم به آمریکایی‌های واجد شرایط است که برای هر بزرگسال و کودک حداکثر ۶۰۰ دلار در نظر می‌گیرد، همچنین مزایای بیکاری را افزایش می‌دهد و بودجه‌ای برای کمک به مشاغل کوچک و توزیع واکسن اختصاص می‌دهد.

 

اما ترامپ در شب کریسمس، این مصوبه کنگره را ننگ دانست و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

او خواستار افزایش سه برابری کمک کرونایی به ۲ هزار دلار برای هر فرد واجد شرایط و ۴ هزار دلار برای یک زوج شد اما در مذاکرات و مباحث تدوین مصوبه کنگره، این جمهوری‌خواهان سنا بودند که حتی با درج مبلغ یکهزار و ۲۰۰ دلار برای پرداخت مستقیم به مردم، مخالفت می‌کردند.

 

ترامپ همچنین شکایت کرد که پول زیادی به کمک های خارجی اختصاص یافته که هیچ ارتباطی به همه‌گیری کرونا ندارد، اما واقعیت این است که کنگره، لایحه حمایتی را در ترکیب با هزینه گسترده‌تری تصویب کردند که قرار است بودجه دولت را تامین کند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در ۲۲ دسامبر (دوم دی‌ماه) در ویدئوی توئیتری از کنگره خواست یک لایحه مناسب را برای او ارسال کند در غیر این صورت، دولت بعدی مجبور است بسته حمایتی کرونا را ارسال کند.

 

این درخواست ترامپ به سرعت مورد استقبال دموکرات‌ها قرار گرفت به گونه‌ای که نانسی پلوسی و چاک شومر یادآور شدند که جمهوری‌خواهان در مذاکرات مربوطه به هیچ مبلغی بالاتر از ۶۰۰ دلار رضایت ندادند و حتی در برخی موارد ۵۰۰ دلار را پیشنهاد می‌دادند.

 

حتی پلوسی اعلام آمادگی کرد لایحه ۲ هزار دلاری برای هر نفر را در شب کریسمس به صحن مجلس بیاورد اما باز هم جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کردند.

 

با این حال، قرار است تا روز دوشنبه نمایندگان کنگره آمریکا در این باره به بحث بنشینند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------