آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

روسیه، علیه ناوالنی پرونده جدید کیفری باز داد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ناوالنی
بازرسان دولتی روسیه پرونده جدید کیفری علیه منتقد کرملین تشکیل داده و وی را متهم کردند که کمک‌های مالی عمومی به سازمان‌هایی که تحت کنترل دارد را صرف مصارف شخصی کرده است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی بازرسان دولتی روسیه علیه الکسی ناوالنی، منتقد کرملین جدیدترین نشانه‌ای است که کرملین نمی‌خواهد وی که اکنون در آلمان به سر می‌برد، به صورت آزادانه به روسیه برگردد.

 

ناوالنی یکی از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است و کرملین گفته که این منتقد همانند دیگر شهروندان روسی آزاد است که به کشورش بازگردد؛ مساله‌ای که خودش هم گفته که قصد دارد انجام دهد.

 

کرملین همچنین اعلام کرده، هیچ شواهدی دال بر اینکه ناوالنی مسموم شده، وجود ندارد و دست داشتن در ادعای مسمومیت وی را که در اوت ۲۰۲۰ صورت گرفت، رد می‌کند.

 

کمیته تحقیقات روسیه اواخر روز سه شنبه ناوالنی و چند شخص دیگر که نامشان فاش نشده را به تقلب گسترده متهم کرد و گفت، منتقد روسی و سایرین ۳۵۶ میلیون روبل کمک اهدایی به سازمان‌هایی که وی کنترلشان را برعهده دارد صرف نیازهای شخصی‌شان کرده‌اند.

 

این کمیته در ادامه بیانیه خود آورده، این اتهامات شامل خرید کالا و خدمات و پوشش هزینه‌های شخصی نظیر سفرهای خارج از روسیه می‌شود.

 

ناوالنی در پیامی توئیتری به این اتهامات جدید واکنش نشان داد و نوشت، اینها همگی ساختگی و شبیه به اقدامی هیستریایی هستند که به دستور پوتین انجام شده است.

 

وی ادامه داد، پیش بینی می‌کند که مقام‌های روسیه حالا که نتوانسته‌اند وی را به قتل برسانند، به دنبال حبسش هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------