استقبال عراق از امضای بیانیه اجلاس شورای همکاری خلیج فارس



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
رییس جمهوری عراق در تماس تلفنی با امیر کویت از امضای بیانیه پایانی نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس که در شهر «العلا» عربستان برگزار شد، استقبال کرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراقی، «برهم صالح» رییس جمهوری عراق در تماس تلفنی با «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت امضای بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس و بیانیه موسوم به «العلا» را به وی تبریک گفت.

 

صالح در این تماس تلفنی تلاش‌های گسترده امیر کویت را که در راستای تکمیل تلاش‌های امیر فقید این کشور برای حفظ مجموعه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و وحدت صفوف کشورهای این منطقه و کشورهای عربی صورت گرفت، ارج نهاد.

 

امیر کویت نیز در این تماس تلفنی که ساعات پایانی دیشب (چهارشنبه شب) انجام شد، به نوبه خود از برهم صالح به خاطر ابراز احساسات خوب و آرزوهای صادقانه وی تشکر کرد و امضای بیانیه یاد شده را دستاوردی تاریخی توصیف کرد که به تقویت همکاری مشترک کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی و ارتقای آن در راستای انتظارات و آمال مورد نظر کمک خواهد کرد.

 

رئیس جمهوری عراق پیش از این نیز در تماس تلفنی با امیر قطر نسبت به مشارکت این کشور در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و امضای بیانیه «العُلا» در جریان آن، واکنش نشان داده بود.

 

برهم صالح در این تماس تلفنی به امیر قطر به مناسبت موفقیت مشارکت وی در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری و امضای بیانیه « العُلا» و بیانیه پایانی این اجلاس تبریک گفت که باعث تقویت مسیر این شورا و وحدت صفوف کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به طور کلی جهان عرب می‌شود.

 

چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با هدف آشتی و مصالحه بین اعضا این شورا، سه شنبه این هفته به میزبانی عربستان و با حضور مقام‌های شش کشور عضو در شهر العُلا در عربستان سعودی برگزار شد.

 

در این نشست «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان، «سلمان بن حمد آل خلیفة» ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین، «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر عُمان، «محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رییس دولت امارات و حاکم دبی، «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت و « تمیم بن حمد آل ثانی » امیر قطر حضور داشتند.

 

در جریان این اجلاس توافقنامه مصالحه با قطر امضا شد و این کشورها پایان اختلافات خود با دوحه را اعلام کردند.

 

عربستان، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند، اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

 

این چهار کشور در این سال تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر بسته بودند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------