آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اسنودن: ترجیح می‌دهم بدون کشور باشم تا بدون صدا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
"ادوارد اسنودن"، مأمور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت از عواقب کارهایش افسوس نمی‌خورد. 

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این افشاگر اسناد سری آمریکا  همزمان با روزی که جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و جانشین دونالد ترامپ شد، به اظهارنظر در توییتر پرداخت. بسیاری از طرفداران او با احتمال بالا پیش‌بینی می‌کردند که ترامپ در ساعات پایانی ریاست جمهوری خود اسنودن را عفو کند.

 

اسنودن روز چهارشنبه ظاهراً با ارجاع به خودش و اقدام افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده در مورد برنامه‌های نظارتی آمریکا و انگلیس که هم مردم عادی و هم سیاست‌مداران رده‌بالا از جمله در کشورهای متحد را هدف گرفته بود، در توییتی نوشت: ترجیح می‌دهم بدون کشور باشم تا اینکه بدون صدا باشم.

 

وی اوایل همان روز مدعی شد از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای وی عفو صادر نکرده دلخور نیست چرا که به گفته او، ناکامی در بخشیدن "گویندگان حقیقت" بین هواداران ترامپ دلسردی ایجاد می‌کند.

 

کاخ سفید روز چهارشنبه در ساعات پایانی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فهرست نهایی افرادی که توسط ترامپ و قبل خروج او مشمول عفو یا تخفیف شده بودند، منتشر کرد. این فهرست شامل مجموع ۷۳ عفو و ۷۰ تخفیف مجازات بود که از جمله "استیو بنن"، مشاور سابق ترامپ، "پاول اریکسون" وکیل و "آنتونی لواندوسکی"، مدیراجرایی سابق اوبر به همراه "لیل وین" و "کودیاک بلک"، خوانندگان رپ را دربرمی‌گرفت.

 

فهرست موارد عفو شامل اسامی اسنودن و دیگر افشاگر مشهور جهان، مؤسس ویکی‌لیکس، "جولیان آسانژ" نبود. آسانژ هم‌اکنون در بازداشت در انگلیس به سر می‌برد و منتظر تجدیدنظر در تصمیم دادگاه مبنی بر عدم اخراج وی به آمریکا برای مجازات بوده و با اتهاماتی روبه‌رو است که ممکن است به ۱۷۵ سال حبس برای او منجر شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------