حمله دزدان دریایی به کشتی کانتینری ترکیه در خلیج گینه/واکنش اردوغان



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حمله دزدان دریایی
یک کشتی کانتینری ترکیه با نام «موتسارت» هنگام سفر در سواحل نیجریه در خلیج گینه هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت. 

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، یک کشتی کانتینری ترکیه با نام «موتسارت» هنگام سفر در سواحل نیجریه در خلیج گینه هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفت.

 

«دیوید جانسون» رئیس شرکت مدیریت بحران و خطر امنیتی «ای‌او‌اس ریسک گروپ» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشتی متعلق به شرکت «بودِن» در استانبول بوده و در فاصله ۱۰۰ مایل دریایی از شهر «سائوتومه» هدف قرار گرفته است.

 

براساس این بیانیه، ۱۵ نفر از ۱۹ خدمه این کشتی ربوده شده و یک نفر نیز کشته شد. همچنین سه نفر دیگر از آنها نیز به همراه دزدان دریایی در این کشتی ماندند.

 

«فرقان یارن» ناخدای چهارم این کشتی در یک پیام صوتی که در توئیتر منتشر شد، گفت: «کورکورانه سفر می‌کنم. تمام سیم‌ها را قطع کردند. هیچ چیز به‌جز رادار کار نمی‌کند. به من یک نقشه‌راه دادند و کشتی را با توجه به آن هدایت می‌کنم».

 

بر اساس این گزارش، ترکیه اقدام‌های لازم برای آزادی ملوانان ربوده شده توسط دزدان دریایی در سواحل نیجریه در خلیج گینه را آغاز کرده است.

 

تماس تلفنی اردوغان با ناخدای کشتی ربوده شده

رئیس جمهور ترکیه با برقراری تماس تلفنی با ناخدای کشتی ربوده شده در سواحل نیجریه از وضعیت سلامتی و جسمی خدمه‌‌های کشتی مطلع شد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حمله دزدان دریایی

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «فرقان یارن» ناخدای کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی در سواحل نیجریه، دو مرتبه تماس تلفنی برقرار کرد.

 

بر اساس بیانیه‌ مرکز ارتباطات نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه، اردوغان در گفت‌وگو با ناخداى کشتى اطلاعاتى را دریافت کرد که کشتی ربوده شده همراه با سه خدمه‌ آن که از حمله دزدان دریایی جان سالم به در بردند، در حال حرکت به سمت گابن است.

 

اردوغان در مکالمه تلفنی با ناخدای کشتی تاکید کرد که روند را از نزدیک پیگیری می‌کند و دستور لازم در مورد نجات پرسنل کشتی ربوده شده را به تمام مقام‌ها داده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------