آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

پوتین وزارت خارجه روسیه را مامور مذاکره با آمریکا کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پوتین
با حکم ولادیمیر پوتین، وزارت خارجه روسیه مامور مذاکره با آمریکا بر سر تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، رئیس جمهور روسیه وزارت خارجه این کشور را مامور مذاکره با آمریکا در خصوص پیمان استارت نو کرد.

 

ولادیمیر پوتین امروز سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه را مامور تیم مذاکره کننده با آمریکا بر سرتمدید آخرین پیمان تسلیحاتی باقی مانده میان دو کشور کرد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه دراین خصوص اعلام کرد توافق مسکو و واشنگتن در مورد تمدید پیمان "استارت ۳" با شرایط روسیه انجام خواهد شد. ریابکوف در جمع خبرنگاران گفت روسیه از تصمیم دولت جو بایدن در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک استقبال می‌کند. این تصمیم صحیح که با توجه به شرایط مسکو اتخاذ شد، برای دو طرف سودمند خواهد بود.

 

پیشتر نیز کاخ کرملین اعلام کرد رویه‌های لازم برای تمدید پیمان استارت نو میان آمریکا و روسیه در روز‌های آتی کلید می‌خورد. بنا به اعلام کرملین، طرفین ظرف چند روز رویه‌های لازم برای اطمینان از کارکرد بیشتر این سازوکار مهم بین المللی یا محدودیت متقابل زرادخانه‌های موشک هسته‌ای را نهایی می‌کنند. 

 

روسیه به دنبال تمدید پیمان استارت نو با آمریکاست؛ پیمانی که در فوریه آینده به پایان می‌رسد. اما آمریکا علاوه بر توقف ساخت انبار‌های کلاهک هسته‌ای از سوی دو کشور، خواستار متعهد شدن روسیه به مذاکرات مربوط به توافق تسلیحات هسته‌ای با چین است.

 

پیمان استارت نو توافق کاهش تسلیحات استراتژیک دو جانبه میان آمریکا و روسیه است که روز هشتم آوریل ۲۰۱۰ (فروردین ۱۳۸۹) میان رئیس جمهور وقت آمریکا و همتای روسی او در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید. بر اساس این پیمان، دو طرف با کاهش زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------