آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واکنش آمریکا به حملات نیروهای مسلح یمن به عمق عربستان سعودی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با واکنش به حملات نیروهای یمنی به عمق عربستان سعودی، افزود که واشنگتن متعهد به کمک به ریاض برای دفاع از سرزمین های خود است. 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به حملات نیروهای یمن به خاک عربستان سعودی واکنش نشان داد.

 

«ند پرایس» که کشورش از حامیان ائتلاف سعودی متجاوز به یمن است بدون اشاره به حملات بی رحمانه این ائتلاف به غیرنظامیان در یمن، حملات نیروهای یمنی به خاک عربستان سعودی را محکوم کرد.

 

وی همچنین ادعا کرد که حملات یمنی‌ها موجب تهدید غیرنظامیان و مانعی برای روند صلح در یمن است.

 

پرایس گفت: ما از حوثی ها (نیروهای انصارالله) می‌خواهیم که حملات خود علیه عربستان سعودی را متوقف سازند و برای دستیابی به صلح با نمایندگان سازمان ملل و آمریکا همکاری نمایند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: آمریکا متعهد به یاری عربستان سعودی برای دفاع از سرزمین‌های خود در برابر حملات گروههای متحد ایران است.

 

گفتنی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری به تشریح جزئیات عملیات شب گذشته نیروهای یمنی در خاک عربستان سعودی پرداخت. نام این عملیات «توازن الردع الخامسه» (موازنه بازدارندگی پنجم) بود که با پهپاد و موشک بالستیک به طور مشترک انجام شد.

 

وی اظهار داشت: نیروهای هوایی و موشکی با یاری خداوند متعال یک عملیات تهاجمی بزرگ و مشترک را به سمت عمق عربستان انجام دادند. این عملیات با یک موشک بالستیک (ذوالفقار) و ۱۵ هواپیمای بدون سرنشین از جمله ۹ هواپیمای بدون سرنشین صماد ۳ انجام شد که مکان‌های حساس در پایتخت دشمن سعودی، ریاض را هدف قرار دادند.

 

یحیی سریع در ادامه گفت: ۶ هواپیمای بدون سرنشین قاصف k۲ اماکن نظامی را در مناطق أبها و خمیس مشیط هدف قرار دادند و به لطف خدا این ضربه دقیق بود. عملیات خاص از عصر شنبه تا صبح ادامه داشت. نیروهای مسلح یمن تأیید می‌کنند که عملیات آنها ادامه دارد و تا زمانی که تجاوز و محاصره بر کشور ما ادامه یابد، گسترش خواهد یافت.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ما همچنین برای همه ساکنان آن مناطق دوباره یادآوری می‌کنیم که از همه سایت‌های نظامی و فرودگاه‌ها که ممکن است برای اهداف نظامی استفاده شود، دوری کنند.

 

ائتلاف سعودی شب گذشته مدعی انهدام یک فروند موشک بالستیک ارتش یمن بر فراز شهر ریاض شد و کاربران توییتر نیز از شنیده شدن صدای انفجار در شهر ریاض خبر دادند. ویدئوهایی نیز بین کاربران دست به دست شد که فعال شدن سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا (پاتریوت) را نشان می‌داد.

 

پس از این حمله، فعالیت فرودگاه‌های شهرهای ریاض (مرکز) و جده (غرب) و تمامی پرواز هواپیماها بر فراز آسمان عربستان متوقف شد.

 

اما در مقابل نیز ائتلاف سعودی بامداد امروز در یک حمله پهپادی به یک منزل مسکونی در شهر الحدیده در غرب یمن، پنج تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک را به شهادت رساند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------