جن ساکی: صحبت بایدن از تفکر نئاندرتالی نشانه نارضایتی از همراهی نکردن با دستورالعملهای کروناست



 جن ساکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از اظهارنظرهای جو بایدن که تصمیم برخی فرمانداران جمهوریخواه برای برداشتن الزام به زدن ماسک را ناشی از "تفکر نئاندرتالی" خوانده بود، دفاع کرده و آن را "بازتاب ناخرسندی" او از سرپیچی آمریکایی‌ها از پیروی از دستورالعملهای حمایت از سلامت عمومی خواند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مقایسه کردن فرمانداران با نئاندرتالها (انسان‌های اولیه) در ضمن تلاش برای متقاعد کردن مقامهای ایالتی به همراهی با پیام کاخ سفید در حوزه سلامت عمومی کار مفیدی است، گفت، رئیس جمهور این تصمیم را به "رفتار" نئاندرتالی تشبیه کرد.

 

او بیان داشت: "فقط برای این که خیلی صریح باشیم، رفتار یک نئاندرتال! این بازتاب ناراحتی و عصبانیت از نقض دستورالعملهای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کووید-۱۹ توسط برخی مردم است."

 

او خاطرنشان کرد: "او معتقد است با از بین رفتن جان بیش از نیم میلیون آمریکایی، در حالی که خانواده‌ها همچنان در رنج هستند، الزامی است که مردم در سراسر کشور چه در یک ایالت قرمز (جمهوریخواه) زندگی کنند و چه در یک ایالت آبی (دموکرات) به دستورالعملهای کارشناسان حوزه سلامت عمومی گوش کنند.

 

ساکی تاکید کرد، رئیس جمهور تنها از آمریکایی‌ها خواست در ۱۰۰ روز اول دولتش از ماسک استفاده کنند و متذکر شد که از این درخواست هنوز ۶۰ روزش مانده است. روز پنجشنبه چهل و سومین روز از ریاست جمهوری بایدن بود.

 

بایدن روز چهارشنبه در اظهاراتی اینکه ایالتهایی مثل تگزاس و می‌سی‌سی‌پی محدودیتهای مربوط به مقابله با همه گیری بیماری از جمله الزام به زدن ماسک را برداشته‌اند "یک اشتباه بزرگ" و حاصل " تفکر نئاندرتالی" خواند.

 

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس اخیرا اعلام کرد به دنبال "باز کردن ۱۰۰ درصدی تگزاس" بوده و با صدور فرمانی اجرایی که از ۱۰ مارس به اجرا در می‌آید، اکثر دستورات قبلی‌اش در زمینه محدودیتهای تجاری و دستور مربوط به دوم ژوئیه در زمینه زدن ماسک در سراسر ایالت را لغو می‌کند. همچنین تیت ریوز، فرماندار می‌سی‌سی‌پی هم اعلام کرد به الزامات مربوط به زدن ماسک در سراسر ایالت پایان خواهد داد.

 

تیت ریوز بعد از صحبتهای بایدن در توئیتی واکنش نشان داده و تاکید کرد که ساکنان ایالتش خودشان در زمینه این که چطور از خودشان محافظت کنند، تصمیم خواهند گرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------