آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

رئیس‌جمهور سابق بولیوی بازداشت شد



رئیس‌جمهور سابق بولیوی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس جمهور موقت سابق بولیوی روز شنبه به همراه دو وزیر سابق به اتهام خیانت، توطئه چینی و فساد بازداشت شد.

  به گزارش  ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اداوردو دِل کاستیلو، وزیر کشور بولیوی اظهار کرد: "جنین آنی‌یز "، رئیس جمهور موقت سابق این کشور توسط پلیس بازداشت شد. آنی‌یز به همراه آلوارو کویمبرا و رودریگو گوسمن، وزیر دادگستری و انرژی بازداشت شد.

 

کاروس ادواردو دل کاستیلو با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک تصریح کرد: «به اطلاح مردم بولیوی می‌رسانم که جینین آنز دستگیر شده و هم‌اکنون تحت بازداشت پلیس قرار دارد.»

 

وزیر کشور بولیوی گفت که حکم قرار بازداشت به دلیل دست داشتن در پرونده کودتای سال ۲۰۱۹ از سوی دادستانی عمومی این کشور علیه جنین آنی‌یز صادر شده بود.

 

اوو مورالس در واکنش به این مساله گفت، باید تمام مسؤولان کودتای نوامبر ۲۰۱۹ مجازات شوند.

 

اوو مورالس سال ۲۰۱۹ در پی تشدید اعتراض‌ها به عملکرد دولت و نیز ادعای مطرح شده مبنی بر تقلب در انتخابات از سمت خود استعفا داد و از بولیوی گریخت.

 

وی که به آرژانتین پناه برده بود چندی بعد پس از پیروزی سوسیالیست‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر گذشته که به قدرت گرفتن لوئیس آرسه، متحد و وزیر سابق وی منجر شد وعده داد به زودی به کشور باز می‌گردد.

 

خانم آنی‌یز، سیاستمدار محافظه‌کاری که پس از سرنگونی مورالس به مدت ۱۱ ماه از نوامبر ۲۰۱۹ تا نوامبر ۲۰۲۰ به صورت موقت ریاست جمهوری بولیوی را بر عهده داشت روز جمعه با انتشار عکسی از قرار بازداشت صادرشده علیه وی در توییتر نوشته بود که «آزار و اذیت سیاسی آغاز شده است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------