آمریکا خواستار توضیح روسیه در مورد تحرکات نظامی در مرز اوکراین شد



 روسیه ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از روسیه درخواست کرده تا در مورد «اقدام‌های تحریک آمیز» اخیر در مرز اوکراین توضیح دهد. 

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر گسترش و تحرکات نیروهای نظامی روسیه در هفته گذشته، دولت ایالات متحده از مقامات مسکو خواست تا در مورد اقدام‌های [به زعم واشنگتن] «تحریک آمیز» این کشور در مرز اوکراین توضیحاتی ارائه دهد.

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که گزارش‌ها مبنی بر تحرکات نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین، «موثق» است.

 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده نسبت به هرگونه اقدام مسکو برای ارعاب اوکراین چه در داخل خاک روسیه و چه در داخل اوکراین نگران است.

 

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که آماده مداخله در این وضعیت است.

 

پرایس همچنین گفت که «ما از روسیه برای این اقدام‌های تحریک‌آمیز توضیح می‌خواهیم. مهم‌تر از آن، ارسال پیامی مبتنی بر اطمینان آفرینی به شرکای اوکراینی ماست».

 

این اظهارنظرها پس از آن انجام شد که روز جمعه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود نسبت به «حمایت راسخ» واشنگتن از مواجهه اوکراین با جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در منطقه شرقی دنباس ابراز اطمینان داد.

 

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت که «افزایش اخیر تجاوز روسیه و تشدید درگیریها در شرق اوکراین چیزی است که ما به دقت آن را تحت نظر داریم».

 

گفتنی است، هفته گذشته ائتلاف نظامی ناتو نگرانی خود را نسبت به آنچه که حضور نظامی گسترده روسیه در مرز این کشور با اوکراین می‌خواند، ابراز کرد. در مقابل، روسیه روز دوشنبه این ادعا که تحرک‌های نظامی روسیه تهدیدی علیه اوکراین است، را رد کرده است.

 

با این حال، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روسیه را به «قدرت نمایی» متهم کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------