آمریکا سامانه جدید پدافندی در عراق نصب کرد | لایحه محدودیت فروش اف-۳۵ به امارات در کنگره آمریکا ارائه شد



 سامانه جدید پدافندی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
منابع خبری عراقی از نصب سامانه جدید پدافندی ایالات متحده در عراق برای افزایش سطح آمادگی نظامیان خود، خبر دادند.

به گزارش ایرنا در پی تشدید تنش های اخیر در عراق و نیز افزایش حملات و تهدیدها بر علیه کاروان های نظامی و لجستیکی آمریکا؛ به نظر می‌رسد دولت واشنگتن تصمیم به تقویت سامانه پدافندی خود گرفته است.   

 

گفته شده سامانه پدافندی آمریکا در پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد نصب و فعال شده است.  

 

میدل ایست نیوز در این باره به نقل از یک مقام عراقی و بدون ذکر نام نوشت؛ واشنگتن نصب این سامانه را به عراق اطلاع نداده است اما عراق هم اعتراضی نسبت به موضوع ندارد چراکه طرفین توافقات امنیتی با یکدیگر دارند.  

 

العربی الجدید نیز موضوع نصب سامانه پدافندی آمریکا در عراق را بازتاب داد.

 

این تنها دو روز پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین و هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی اربیل در شمال عراق است.

 

شماری از سایت‌های خبری عراقی نیز به نقل از مقامات نظامی در بغداد گفتند که صدای تیراندازی به دلیل بهره برداری از سیستم پدافند هوایی جدید در کمپ ویکتوریا واقع در غرب بغداد که به عنوان بخشی از تلاش ائتلاف بین المللی شامل یک واحد مأموریت آمریکایی در جنگ علیه تروریسم و اثربخشی آن آزمایش شد.

 

همچنین گفته شده از آنجا که حمله نگران کننده اربیل توسط هواپیمای بدون سرنشین انجام شده است؛  برای جلوگیری از چنین حملاتی که ممکن است در آینده رخ دهد به اقدامات خاصی نیاز خواهد بود.

 

رسانه های عراقی همچنین نوشتند؛ این رویدادها در حالی اتفاق می افتد که برخی احزاب سیاسی و نمایندگان؛  تعهد طرف آمریکایی را نسبت به نتایج گفتگوی اخیر با بغداد زیر سوال بردند.

 

یکی از نمایندگان جریان صادقون در مجلس عراق اظهار کرد: ما منتظر اجرای توافق نامه ای هستیم که بین هیات های عراقی و آمریکایی منعقد شده است و در آن شرط محدود کردن تعدادی از مربیان غیر مسلح و حذف سایر نیروهای رزمی وجود دارد.

 

از دیگر سو با گذشت بیش از یک سال از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان خارجی از عراق و سرپیچی ارتش ایالات متحده از قانون عراق؛ گروههای ضد اشغالگری بیشتری در عراق اعلام موجودیت کرده اند.  

 

این گروهها معتقدند آمریکا نه تنها قصد پایان دادن به اشغال عراق را ندارد بلکه از طریق گفتگوی راهبردی با دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر به دنبال تثبیت موقعیت و جای پای خود در عراق است بنابراین چاره ای جز توسل به زور برای بیرون راندن بیگانگان نیست.

 

لایحه محدودیت فروش اف-۳۵ به امارات در کنگره آمریکا ارائه شد

دو سناتور ارشد دموکرات جمعه شب لایحه‌ای با هدف محدود کردن فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات به سنای آمریکا بردند. 

 

 سامانه جدید پدافندی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، باب منندز سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی در بیانیه ای اعلام کرد: من نگران تبعات فروش پیشرفته ترین جنگنده خودمان و تبعات بر ثبات منطقه از جمله پارامترهای حقوقی مرتبط به برتری کیفی توان نظامی اسرائیل هستم.

 

منندز رئیس کمیته روابط خارجی سناست و این لایحه را با همراهی دایان فینستاین سناتور دموکرات کالیفرنیا ارائه کرد.

 

این دو سناتور سال گذشته نیز لایحه ای در مخالفت با مذاکرات دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای فروش اف-۳۵ به امارات ارائه کردند.

 

به دنبال اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دولت ترامپ در روزهای پایانی خود با فروش یک بسته تسلیحاتی به امارات موافقت کرد.

 

این بسته فروش تسلیحاتی که به ارزش ۲۳ میلیاردو ۳۷۰ میلیون دلار است، شامل تجهیزات ساخت شرکت های آمریکایی «جنرال اتومیکس» (General Atomics)، «لاکهید مارتین» و «ریتوئن تکنولوژی»   (Raytheon Technologies Corp) است.

 

بنابر این طرح قرار است آمریکا ۵۰ فروند جنگنده اف-۳۵، ۱۸ فروند پهپاد «ام کیو» (MQ-۹B)، سامانه های هوایی و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین به امارات فروخته شود.

 

دولت بایدن در روزهای آغازین خود دستور بازنگری در این قرارداد را صادر کرد اما هفته گذشته اعلام کرد که این قرارداد را عملی خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------