آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

مخالفت ترامپ با زمان مورد نظر بایدن برای خروج از افغانستان



 ترامپ ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری سابق آمریکا از تصمیم جو بایدن برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان تا یازده سپتامبر سال جاری میلادی انتقاد کرد و خواستار خروج سریعتر شد.

 به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دو دلیل امیدوارم که جو بایدن (رئیس جمهوری کنونی آمریکا) از یازده سپتامبر به عنوان تاریخ خارج کردن نیروهایمان از افغانستان استفاده نکند. اول اینکه، ما می‌توانیم و باید که زودتر از آنجا خارج شویم. نوزده سال کافی است، در حقیقت، خیلی زیاد است و بسیار طولانی. من با خارج کردن میلیاردها دلار از تجهیزاتمان و از همه مهمتر کاهش حضور نظامیانمان به کمتر از ۲۰۰۰ نیرو از سطح ۱۶ هزار نیروی مستقر، خروج زودهنگام را ممکن کردم.

 

ترامپ از دولت بایدن خواست تا در نزدیکترین زمان به ضرب‌الاجل اول مه که او به عنوان زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعیین کرده بود، از آنجا خارج شود.

 

دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا باید نیروهایش را پیش از بیستمین سالگرد حملات یازده سپتامبر بیرون بکشد، گفت: تاریخ ۱۱ سپتامبر یادآور اتفاقی بسیار ناراحت‌کننده و دوره‌ای سخت برای کشومان است و باید همچنان روزی برای گرامیداشت جان کسانی باشد که از دست دادیم.

 

روز شنبه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که فرماندهان نظامی ارشد آمریکا به بایدن توصیه کردند تا ۲۵۰۰ نیروی فعلی در افغانستان را حفظ کند و در گام اول برای تحکیم یک توافق صلح تلاش کند اما رئیس جمهوری آمریکا تاریخ خروج نیروهای آمریکایی را تا یازدهم سپتامبر تعیین کرده است. به گزارش این روزنامه، ژنرال آستین میلر که رهبری نیروهای ناتو در افغانستان را عهده‌دار است و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در تاریخ ششم آوریل متوجه تصمیم بایدن درباره زمان خروج نیروها شدند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می‌رود خروج نیروها از اول مه آغاز شود.

 

روز چهارشنبه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت، نیروهای این ائتلاف هم از اول مه خروج خودشان را آغاز خواهند کرد و این روند احتمالا ظرف چند ماه تکمیل می‌شود. در همین حال وزارت دفاع آمریکا احتمال استقرار تجهیزات اضافی در افغانستان به منظور خروج نظامیان آمریکایی را رد نکرده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------