تشدید حملات طالبان و ادامه سریال سقوط شهرستان‌های افغانستان



طالبان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
طالبان ادعا دارند که شهرستان جوند بادغیس را تصرف کرده‌اند. همزمان برخی منابع با تایید این خبر گفته‌اند که نیروهای دولتی افغان با چرخبال‌های ارتش به قلعه‌نو، مرکز استان بادغیس عقب‌نشینی کردند. 

به گزارش شفقنا افغانستان، ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان امروز (سه شنبه، ۱۸ خرداد) در توییتی نوشته است که جنگجویان این گروه مرکز شهرستان جوند استان بادغیس افغانستان را با تمام ملحقات آن تصرف کرده‌‌اند.

 

مجاهد گفته که نیروهای دولتی «فرار» کرده و تعداد زیادی وسایل نقلیه، اسلحه زیاد و مهمات به دست طالبان افتاده است.

 

مقام‌های محلی و وزارت دفاع افغانستان تاکنون در این مورد واکنش نشان نداده‌اند.

 

اما ضیاالدین اکازی؛ نماینده بادغیس در مجلس نمایندگان افغانستان در گفتگو با رسانه‌ها تایید کرده است که فرما‌ندهی پلیس، ساختمان فرمانداری و بازار شهرستان جوند به دست طالبان افتاده است.

 

به گفته وی ، نیروهای امنیتی چند روز پیش از مرکز شهرستان عقب‌نشینی کرده و روی یک تپه مستقر شدند؛ اما امروز توسط چرخ‌بال‌های ارتش به شهر قلعه نو، مرکز استان بادغیس منتقل شدند.

 

امروز همچنین رسانه های در افغانستان از سقوط شهرستان های دولت‌آباد فاریاب و جغتوی غزنی نیز خبر دادند.

 

طی روزهای اخیر، شهرستان قیصار در فاریاب، شهرک در غور، گیزاب در ارزگان، دوآب و مندول در نورستان و شینکی در زابل نیز به دست طالبان افتاده است. همچنین پیشتر شهرستان های برکه و شهرکهنه در بغلان، شهرستان های نرخ و جلریز در میدان‌وردک و همچنین دولت شاه در استان لغمان به دست طالبان سقوط کرده بود.

 

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، برخی از شهرستان هایی که به دست طالبان افتاده به‌ معنای قوت این گروه نیست و نیروهای دولتی به‌خاطر جلوگیری از واردن‌شدن تلفات به غیرنظامیان «عقب‌نشینی موقتی» کرده‌اند.

 

روح الله احمدزی؛ سخنگوی این وزارت امروز در پیامی گفت که نیروهای امنیتی با احترام به «نگرانی برحق» مردم، برای پس‌گیری شهرستان ها و سرکوب طالبان برنامه جدی دارند.

 

او می‌گوید، در آینده نزدیک وضعیت در مناطقی که به دست طالبان افتاده تغییر خواهد کرد و نیروهای امنیتی باقوت در این مناطق مستقر خواهند شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------