آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

لاوروف خروج آمریکا از افغانستان را "بسیار عجولانه" ارزیابی کرد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان "بسیار عجولانه" است و سربازان، بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات خودشان را پشت سر جا می‌گذارند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: آمریکایی‌ها ظرف ۲۰ سال حضور خودشان در افغانستان چیزهای زیادی آموختند؛ آنها با اعلام پیروزی دموکراسی آغاز و با چنین خروج عجولانه‌ای که با جا گذاشتن حجم انبوهی از تجهیزات و ماشین آلات همراه شده است، کارشان را به اتمام می‌رسانند.

 

لاوروف همچنین گفت، حضور نظامی خارجی در کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) به تایید این سازمان نیاز دارد و ظهور پایگاه های جدید منافع امنیتی در آسیای میانه را محقق نمیکند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما نباید از آمریکایی ها بپرسیم که کشورهای آسیای میانه چه نقشی دارند، بلکه باید از کشورهای این منطقه سوال کنیم. دیگر کشورهای آسیای میانه نظیر قرقیزستان، تاجیکستان، قزاقستان، بخشی از سازمان پیمان امنیت جمعی هستند. تمام سوالات مربوط به حضور پرسنل نظامی خارجی در اراضی هر کدام از اعضای این سازمان طبق منشور، منوط به تایید داخل این چارچوب است.

 

به گفته وزیر خارجه روسیه، ظهور پایگاه های نظامی جدید آمریکا در آسیای میانه منافع امنیتی این منطقه را تامین نمیکند. لاوروف تاکید کرد: به احتمال زیاد، آمریکا تمایل دارد از حضور نظامی خود در این منطقه اطمینان حاصل کند تا روی اوضاع اینجا نفوذ داشته باشد. فکر میکنم همه این را درک میکنند و از تعهداتی که در چارچوب ساختارهای مختلف وجود دارد، تبعیت خواهند کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------