نخست وزیر موقت هائیتی کناره گیری می‌کند



نخست وزیر موقت هائیتی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نخست وزیر موقت هائیتی امروز (سه شنبه) از سمتش کناره گیری می‌کند و قدرت را به یکی از رقبای مورد جمایت جامعه بین المللی می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کلود ژوزف، نخست وزیر موقت هائیتی که از هفتم ژوئیه سال جاری میلادی و در پی ترور ژووِنل موئیس رئیس جمهوری این کشور زمام امور را به دست داشت حالا اعلام کرد که قدرت را به دست "آریل انری"، رقیب ۷۱ ساله خودش می‌سپارد که مورد حمایت جامعه بین الملل است و از سوی موئیس دو روز پیش از ترور به عنوان جانشین انتخاب شده بود.

 

یکی از مقام های ارشد وزارت خارجه هائیتی گفت، کلود ژوزف در پی ترور موئیس زمام امور کشور را برای کمک به تضمین امنیت و حفظ ثبات به دست گرفت اما اکنون قدرت را به دست انری می‌سپارد تا ناآرامی‌ها در کشور پایان یابد.

 

وی ادامه داد، شورای وزرای هائیتی روز دوشنبه نشست داشت و اگر همه چیز خوب پیش برود، کلود ژوزف می‌تواند قدرت را امروز در مراسمی به انری بسپارد.

 

موئیس در منزل مسکونی‌اش توسط مهاجمان مسلح به ضرب گلوله ترور شد. ترور وی این کشور فقیر حوزه کارائیب را در بی ثباتی سیاسی بیشتر فرو برده آن هم در زمانیکه گروه‌های تبهکار خشونت‌های خود را بیشتر کرده و در پی آن، هزاران نفر بی خانمان و سرگردان شده‌اند.

 

کلود ژوزف در مصاحبه خود با واشنگتن پست گفته بود که او و آریل انری اخیرا به صورت خصوصی با یکدیگر ملاقات داشتند و او روز یکشنبه موافقت کرده تا به نفع کشور و ملت از سمتش کناره گیری کند و امیدوار است که انتقال قدرت هرچه زودتر صورت گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------