جمهوری خواهان آمریکا: منشاء کرونا آزمایشگاه «ووهان» است!



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
در گزارش جمهوریخواهان آمریکایی که امروز دوشنبه منتشر شد، ادعا شده است "شواهد بسیار فراوانی" نشان میدهد ویروسی که باعث همه‌گیری کووید-۱۹ شده از یک مرکز تحقیقاتی چینی به بیرون درز کرده است. این در حالیست که هنوز نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه نرسیده‌اند.

 به گزارش ایسنا به نقل خبرگزاری رویترز، این گزارش همچنین به "شواهد فراوانی" اشاره میکند که دانشمندان موسسه ویروس‌شناسی ووهان (WIV) - با کمک متخصصان آمریکایی و صندوق‌های دولتی چین و ایالات متحده- در حال کار روی اصلاح ویروس‌های کرونا برای آلوده کردن انسان‌ها بودند و چنین دستکاری‌ای پنهانی بوده است.

 

مایک مک‌کال، جمهوریخواه ارشد در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این گزارش را از سوی ستاد جمهوریخواهان این نهاد منتشر کرد. این گزارش خواستار یک تحقیقات دو حزبی درباره منشاء پاندمی کرونا شده که جان ۴.۴ میلیون تن در سراسر جهان را گرفته است.  

 

چین تکذیب میکند که یک کروناویروس اصلاح شده به لحاظ ژنتیکی از آزمایشگاه ووهان به بیرون درز کرده باشد. ووهان جایی است که اولین موارد ابتلا به کرونا در سال ۲۰۱۹ دیده شد و این تئوری اثبات نشده مبنی بر اینکه چنین حادثه‌ای رخ داده باشد، در میان برخی کارشناسان وجود دارد. پکن همچنین اتهاماتی مبنی بر لاپوشانی را رد میکند.

 

کارشناسان دیگر میگویند که شاید این پاندمی از طریق یک ویروس حیوانی به انسان در یک بازار در نزدیکی موسسه ویروس شناسی ووهان منتقل شده باشد.

 

در گزارش جمهوریخواهان آمریکایی آمده است: اکنون ما باور داریم که زمان آن فرا رسیده که ما کلا آن بازار تره‌بار را به عنوان منبع شیوع بیماری رد کنیم. ما همچنین باور داریم که شواهد بسیار فراوانی ثابت میکند که این ویروس قطعا از موسسه ویروس‌شناسی ووهان نشت کرده و این اتفاق در زمانی پیش از ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ رخ داد.

 

این گزارش به اطلاعات جدید و گزارش نشده‌ای در مورد پروتکل‌های ایمنی در این آزمایشگاه، از جمله درخواست ژوئیه ۲۰۱۹ برای تعمیر اساسی ۱.۵ میلیون دلاری سیستم تصفیه زباله‌های خطرناک در این تاسیسات که برای کمتر از دو سال پیش است، استناد دارد.

 

در ماه آوریل، عالی‌ترین سازمان اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد که با اجماع علمی موافق است که این ویروس ساخته دست بشر یا اصلاح ژنتیکی نیست.

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه مه دستور دارد تا آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا روند شناسایی منشاء این ویروس را سرعت داده و ظرف ۹۰ روز گزارش دهند. یک منبع آشنا به ارزیابی‌های اطلاعاتی کنونی گفت، جامعه اطلاعاتی آمریکا به هیچ نتیجه‌ای درباره اینکه این ویروس از حیوانات آمده یا موسسه ویروس‌شناسی ووهان، نرسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------