آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

جنجال موی کوتاه تیرانداز زن کره جنوبی/ اعتراض مردان و کمپین حمایتی زنان



تیرانداز زن کره جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شاخص سقف شیشه ای موسسه مطبوعاتی اکونومیست، کره جنوبی را در میان بدترین کشورها توسعه یافته برای زنان شاغل قرار داده است. 

"آن سان" کاپیتان تیم تیراندازی کره جنوبی 3 مدال در المپیک 2020 توکیو کسب کرد اما پس از بازگشت به کشورش به جای تحسین تحت انتقادات گسترده قرار گرفت.

 

چرا؟ چون او موهایش را کوتاه کرده بود.

 

به گزارش عصر ایران، موهای لَخت کره ای درجهان معروف اند و به یکی از برندهای این کشور آسیایی تبدیل شده اند. بسیاری از زنان جهان از آرایشگران خود می‌خواهند تا با استفاده های روش ویژه چنین موهایی را برایشان شکل دهند.

 

اما در این کشور مدرن آسیایی نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر این منطقه موی کوتاه برای زنان چندان پسندیده به نظر نمی رسد و یادآور نگاه های فمنیستی و زنانه محسوب میشود. و همین موضوع گریبان تیرانداز مدال آور کره را نیز گرفته است.

 

بی بی سی در گزارشی با اشاره به انتقادهای گسترده از موی کوتاه تیرانداز زن و مدال آور  المپیک 2020 توکیو به نگاه مردان و زنان کره جنوبی به جنبش های آنلاین آنها در باره حقوق زنان پرداخته است.

تیرانداز زن کره جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

 "آن سان" کاپیتان تیم تیراندازی زنان کره جنوبی در المپیک 2020 توکیو پس از بازگشت به کره جنوبی با توهین های گسترده مواجه شد و بسیاری او را فمنیست نامیدند.  فمنیست واژهای بارز در کره جنوبی است که اغلب بار "نفرت از مردان" را به همراه دارد.

 

"آن سان" تیرانداز کره جنوبی در مسابقه انفرادی زنان در المپیک 2020 توکیو مدال آور این کشورش شد/ عکس: GETTY IMAGES

تیرانداز زن کره جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

  

یکی از مردان این کشور در پست شبکه اجتماعی نوشت: "خوب است که او (آن سان) مدال طلا گرفته اما موهای کوتاه باعث می شود تا او فمنیست به نظر برسد. اگر این گونه باشد من دیگر حامی او نیستم. همه فمنیست‌ها باید بمیرند".

 

با افزایش انتقادات مردانه  از او کمپین‌های دفاع نیز شکل گرفت.

 

هزاران زن کره ای برای حمایت از ورزشکار تیرانداز کشورشان عکس‌هایی با موی کوتاه خود را در شبکه های اجتماعی منتشر  و اعلام کردند موی کوتاه از ظاهر زنانه آنها چیزی کم نمی‌کند.

 

زنان کره جنوبی مدت‌هاست که با تبعیض و زن ستیزی مبارزه می‌کنند و در دهه‌های گذشته گام های رو به جلویی مانند جنبش "# می تو" (#MeToo) و لغو ممنوعیت سقط جنین برداشته و موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

 

آیا جدیدترین جنبش زنان کره جنوبی برای پیشبرد تغییرات کار موثرتری انجام خواهد داد؟

موی کوتاه از ظاهر زنانه ما چیزی کم نمی کند

 

خانم "هان جیونگ" قلب جنبش موی کوتاه زنان کره جنوبی در توییتر است و جنبش موی کوتاه را با هشتگ "کمپین- موی کوتاه- زنان" شکل داد.

 

 او به بی بی سی گفت که پس از دیدن نظرات مردانه در باره موهای ورزشکار تیرانداز و مدال آور تیم المپیک کره این جنبش را راه انداخته است.

 

وی افزود: یک یا دو اظهار نظر نبود. نظرات متعصانه و زن ستیزانه [بسیاری] در باره [آن سان] در هر جامعه آنلابن تحت کنترل مردان وجود داشت.

 

این ضد فمنیست ها تا حد زیادی مردان جوان هستند اما مردان مسن و حتی برخی زنان نیز در میان آنها دیده می‌شود.

 

خالق جنبش "کمپین- موی کوتاه- زنان" گفت: این حملات جمعی این پیام را می‌دهد که مردان می‌توانند بدن زنان را کنترل کنند و نشان می‌دهد که زنان نیاز به پنهان کردن بخشی از هویت فمنیستی (زنانه) خود دارند.

 

او افزود: من فکر می‌کنم شروع یک کمپین برای [نمایش] موهای کوتاه و ابراز همبستگی با ورزشکار زن المپیک موثر خواهد بود.

 

ده ها هزار زن کره ای تصاویر خود با موهای کوتاه را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. بسیاری از آنها تصاویر قبل و بعد با موهای بلند و کوتاه خود را نشان دادند. برخی می‌گویند موهای "آن سان" الهام بخش آنهاست که بروند و موهایشان را کوتاه کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------