ترامپ: غنی یک کلاهبردار است | عبدالغنی برادر وارد کابل شد



 ترامپ ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که او اشرف غنی رهبر سابق، افغانستان را همیشه یک "کلاهبردار" می دانست که قبل از خروج آخرین سرباز آمریکایی، کشورش را ترک خواهد کرد. 

 به گزارش ایسنا، ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Newsmax گفت: "او یک کلاهبردار بود و اکنون معتقدم با پول زیادی رفته است. من قبلاًگفتم که او رهبر نیست و قبل از آخرین سربازان آمریکایی فرار خواهد کرد و چنین نیز شد".

 

اشرف غنی، شهروند سابق آمریکا ، خروج شتابزده خود از افغانستان پس از به قدرت رسیدن طالبان را برای جلوگیری از خونریزی توضیح داد. او پس از پناهنده شدن به امارات متحده عربی انکار کرد که سرمایه زیادی را با خود برده و قول داد که در آینده به وطن خود بازگردد.

 

آمریکا در واکنش به اظهارات اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان مبنی بر بازگشت به کشورش گفت، غنی دیگر در افغانستان جایگاهی ندارد.

 

 عبدالغنی برادر وارد کابل شد

معاون سیاسی گروه طالبان برای رایزنی درباره تشکیل دولت جدید افغانستان وارد کابل شد.

 تحولات افغانستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» از بنیانگذاران طالبان و رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با هدف مذاکره برای تشکیل دولت جدید افغانستان وارد کابل شد.

 

خبرنگار الجزیره به نقل از منبعی در طالبان گفت که عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، دیشب وارد کابل شد و در حال مذاکره برای تشکیل دولت جدید است.

 

ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان چند روز پیش از قطر عازم «قندهار» در جنوب افغانستان شده بود.

 

ملا برادر پیش از این معاون «ملا عمر» بنیانگذار و رهبر سابق طالبان بود که آبان ماه سال ۱۳۹۷ پس از حدود ۸ سال از زندان پاکستان آزاد شد.

 

وی پس از آزادی به عنوان معاون سیاسی رهبر کنونی طالبان به ریاست دفتر سیاسی این گروه در قطر منصوب شد.

 

جانسون: در صورت لزوم با طالبان همکاری می کنیم

نخست وزیر انگلیس گفت کشورش در صورت لزوم با طالبان همکاری خواهد کرد.

 تحولات افغانستان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همچنین از دومینیک راب وزیر خارجه خود که به خاطر نحوه مدیریتش در تحولات افغانستان هدف انتقاد قرار گرفته است دفاع کرد.

 

وی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: اطمینان می دهم که تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی ما برای یافتن راه حلی برای افغانستان و در صورت لزوم کار با طالبان ادامه خواهد یافت.

 

جانسون گفت: اوضاع فرودگاه کابل که هزاران افغان  برای خرتجمع کرده اند کمی بهتر شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا به راب که خواستار استعفایش بر سر مدیریت بحران در افغانستان شده اند اعتماد دارد گفت: قطعا، من کاملا به او اعتماد دارم.

 

امارات به درخواست آمریکا ۵ هزار افغان را اسکان می‌دهد

 امارات متحده عربی به درخواست آمریکا برای اسکان موقت پنج هزار افغان که از کشور خود به دلیل ترس از مجازات از سوی گروه طالبان فرار کرده‌اند، موافقت کرده است.

تحولات افغانستان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا از "عرب نیوز"، وزارت امور خارجه امارات گفت: به دنبال درخواست آمریکا، امارات پنج هزار شهروند افغانستان را پیش از انتقال آنها به کشورهای دیگر، به صورت موقت اسکان می‌دهد.  

 

سلطان محمد الشمسی مشاور وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی برای توسعه روابط بین الملل گفت: امارات همواره به دنبال همکاری‌های بین المللی بوده و مشتاق است در کنار شرکای بین المللی خود برای پیشبرد تلاش‌ها جهت کمک به مردم افغانستان در این دوران نامشخص تلاش کند.  

 

از سوی دیگر خبرگزاری امارات (وام) مدعی شده است که این کشور تاکنون با استفاده از هواپیماها و از طریق فرودگاه‌های خود شرایط را برای خروج هشت هزار و ۵۰۰ نفر از افغانستان فراهم کرده است.  

 

در حال حاضر بسیاری از کشورها از پذیرش مهاجران افغانستان خودداری می‌کنند. در میان آنها چندین کشور اروپایی از جمله اتریش، یونان و فرانسه هستند که با پذیرش مهاجران افغان مخالفت کرده‌اند.  

 

اما در کشوری مانند ایران که همجوار افغانستان است تعداد زیادی افغان زندگی می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------