آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

سخنگوی کاخ سفید: آمریکا همچنان در حال ارتباط با طالبان در افغانستان است



  سخنگوی کاخ سفید,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان با گروه طالبان در افغانستان در ارتباط است تا خروج از این کشور را تکمیل کند. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا همچنان با گروه طالبان در افغانستان در ارتباط است.

 

سخنگوی کاخ سفید درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: در حال حاضر چندین گزینه را برای کمک به کسانی که می‌خواهند پس از خروج ما از افغانستان‌، این کشور را ترک کنند، بررسی می‌کنیم.

 

جنیفر ساکی همچنین افزود: واشنگتن همچنان با طالبان در ارتباط است تا خروج آمریکایی‌ها و افغان‌هایی را که واجد شرایط هستند، تضمین شود.

 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه از سفر دو نماینده کنگره آمریکا به افغانستان انتقاد کرد و گفت: کاخ سفید از راه رفتن آنها مطلع نبوده است و اکنون زمان سفر به افغانستان نیست.

 

ساکی همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به تروریستی بودن گروه طالبان در آمریکا، چرا واشنگتن در حال مذاکره با آن هاست، گفت: بله درست است، اما واقعیت این است که طالبان در حال حاضر بخش‌های وسیعی از افغانستان را در اختیار دارد.

 

خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان با توجه به هرج مرج موجود در این کشور و خروج غیرمسئولانه آمریکا با مشکلات بزرگی روبرو شده است.

 

براساس توافق آمریکا و گروه طالبان، همه نیروهای خارجی و ناتو تا تاریخ ۳۱ آگوست یعنی تا کمتر از ۱۰ روز دیگر می‌بایست از افغانستان خارج شوند.

 

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

 

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------