آمریکا درباره حضور اتباعش در افغانستان بیانیه هشدار منتشر کرد



 سفارت آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
آمریکا در بیانیه‌ای فوری از شهروندان و اتباعش که در افغانستان حضور دارند درخواست کرد تا اطلاع بعدی به فرودگاه بین‌المللی کابل نزدیک نشوند. 

به گزارش  مهر به نقل از وبگاه سفارت آمریکا در کابل، آمریکا با صدور بیانیه‌ای فوری از شهروندان و اتباعش که در افغانستان حضور دارند درخواست کرد تا اطلاع بعدی به فرودگاه بین‌المللی کابل نزدیک نشوند.

 

در این بیانیه آمده است: تمام آمریکایی‌ها باید از فرودگاه کابل و ورودی‌های فرودگاه به‌محض دریافت این هشدار، فاصله بگیرند.

 

علت این هشدار از سوی سفارت آمریکا این گونه بیان شده است: به دلیل تهدیدهای امنیتی بیرون ورودی‌ها فرودگاه کابل، ما به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کنیم که از حضور یافتن در فرودگاه اجتناب کنند و در صورت عدم دریافت دستورالعمل‌های فردی از نماینده دولت ایالات متحده در این زمان از ورود به فرودگاه خودداری کنند.

 

چند ساعت پیش از انتشار این بیانیه هشدار آمیز، یک سناتور ارشد کنگره آمریکا که نامش اعلام نشده، در گزارشی اعلام کرده بود که ۴۱۰۰ نیروی آمریکایی دیگر همچنان در افغانستان باقی مانده اند. این سناتور ارشد سنای آمریکا این آمار را به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود.

 

این در حالی است که آمریکا براساس توافق با طالبان موظف است که همه نیروهای خود را تا ۳۱ آگوست یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر خارج کند.

 

وزارت خارجه آمریکا در یک نشست به سناتورها اعلام کرده که چالش اصلی و مشکل مهم این کشور در حال حاضر چگونگی خارج کردن این ۴۱۰۰ آمریکایی باقی مانده در افغانستان است.

 

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

 

طالبان در یک اقدام بهت‌آور و حیرت‌انگیز، با سرعتی که برای تمامی کارشناسان سیاسی و بین‌المللی و حتی کارشناسان امور افغانستان و حتی شاید خود افغان‌ها غیرقابل تصور بود، توانستند با از بین بردن حاکمیت گذشته افغانستان و پایان دادن به ریاست‌جمهوری اشرف غنی، حاکمیت را در افغانستان به دست بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------