آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

انگلیس: طالبان را با رفتارشان قضاوت می‌کنیم



طالبان ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون وزیر امورخارجه انگلیس به طور ضمنی اشاره کرد که دولت لندن با طالبان در تماس و تعهداتی بین دو طرف رد و بدل شده است. او گفت که لندن این گروه را براساس عمل به تعهداتش قضاوت می‌کند. 

به گزارش ایرنا، جیمز کلورلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت که انگلیس به همراه شرکا و برخی کشورهای منطقه در تلاش است تا روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تسهیل کند. او در پاسخ به این پرسش که آیا انگلیس با طالبان هم مذاکره می‌کند یا خیر توضیح داد: آن‌ها نسبت به عدم انتقام‌جویی از برخی افراد و تسهیل خروج (نیروهای خارجی) تعهداتی داده‌اند و همانطور که نخست وزیر بیان داشت ما آن‌ها را براساس رفتارشان می‌سنجیم.

 

وی افزود: البته ما نسبت به اجرای این تعهدات تردید داریم اما تا حدی به همکاری با آن ها بر اساس رفتارشان ادامه می‌دهیم تا روند خروج (نیروهای خارجی) را تامین کنند

 

این دیپلمات انگلیسی در پاسخ به سوالی درباره تعداد افرادی که باید از افغانستان به انگلیس بازگردند گفت که امکان ارائه آمار دقیق در این زمینه وجود ندارد. وی ادعا کرد که بخش زیادی از اتباع انگلیسی، افغان‌های مترجم و دیگر افرادی که مستقیما برای دولت انگلیس کار کرده‌اند خارج شده‌اند. گروه دیگری که به گفته او در معرض انتقام‌جویی از سوی طالبان قرار دارند مانند شخصیت‌های بلندپایه و اقلیت‌های مذهبی در فهرست افرادی قرار دارند که از افغانستان خارج شوند اما درمورد آن ها آمار دقیقی وجود ندارد.

 

کلورلی اتهام به وزارت امور خارجه انگلیس را که تعداد انگشت شماری در این وزارت‌خانه پیگیر خروج افراد از افغانستان بوده‌اند رد و ادعا کرد که این مساله به صورت گروهی از سوی سایر وزارت‌خانه‌ها و عناصر دولتی پیگیری شده است. او همچنین در پاسخ به اتهام علیه وزارت امور خارجه انگلیس که صدها نامه‌ از سوی افراد و موسسات خیری در افغانستان را نه تنها بررسی نکرده که حتی باز هم نکرده است عنوان کرد که این نامه‌ها از سوی شهروندان افغان است که ادعا می‌کنند در معرض تهدید طالبان هستند. وی افزود که صندوق ایمیل شخصی او با موجی از درخواست‌ها در این زمینه مواجه شده که بعضا دوبار ارسال شده است. کلورلی با این حال ادعا کرد که روند رسیدگی به این درخواست‌ها و خروج افراد از افغانستان ادامه دارد.

 

این دیپلمات انگلیسی از پاسخ به این سوال که آیا سطح امنیت کشور در واکنش به تحولات افغانستان کمتر شده است طفره رفت و گفت که ما از امنیت شهروندان انگلیسی اطمینان حاصل خواهیم کرد. زمانی که مجری از او پرسید آیا سطح هشدار امنیتی در انگلیس تغییر خواهد کرد گفت که قادر به ارائه جزئیات اطلاعات در این زمینه نیست اما دولت به دقت تحولات افغانستان و تاثیر آن بر امنیت کشور را زیر نظر دارد.

 

سطح هشدار امنیتی انگلیس در مرحله قابل توجه قرار دارد. این مرحله بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور قویا ممکن است.  سطح هشدار امنیتی انگلیس سال ۲۰۱۴میلادی (مرداد ۱۳۹۳) به مرحله 'شدید' افزایش یافت و تا پارسال در همین مرحله باقی‌ماند. با فروکش کردن احتمال وقوع حملات تروریستی، این سطح سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» تنزل یافت.

 

این درحالیست که آمریکا و متحدانش پس از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم، در شرایطی مجبور به ترک این کشور شدند که حملات تروریستی در این کشور همچنان ادامه دارد. هفته گذشته گروه تروریستی داعش حمله انتحاری در مقابل فرودگاه کابل انجام داد که در پی آن دستکم  ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شدند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------