جمهوری خواهان آمریکا بار دیگر خواستار استیضاح بایدن و بلینکن شدند/ لاوروف: افغانستان نباید به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نمایندگان جمهوری خواه در کنگره آمریکا بار دیگر خواستار استیضاح رئیس جمهور و وزیرخارجه این کشور و همچنین استعفای داوطلبانه رئیس دولت کنونی از سمت خود شدند. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «اندی بیگز» رهبر کمیته آزادی کنگره آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که در پی خروج خفت بار و خام دستانه نیروهای آمریکا از افغانستان، اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده درخواست خود برای استیضاح «جو بایدن» و «آنتونی بلینکن» را بار دیگر مطرح کردند.

 

بی گز در یک نشست مطبوعاتی در ساختمان کنگره گفت: «ما با نهایت غم و تأثر خواستار استعفای جو بایدن، رئیس جمهور هستیم. ما همچنین تلاش می‌کنیم آنتونی بلینکن، وزیر خارجه استیضاح شود. ما باور داریم که وی سزاوار مجازات است».

 

«کِلی هیگنز» عضو کنگره آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که وی اوایل روز سه شنبه سه قطعنامه به صحن مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرده است که در آنها خواستار استعفای بایدن و دو تن از مشاوران نظامی بلندپایه وی، لووید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است.

 

این نماینده جمهوری خواه از ایالت لوئیزیانا گفت: «طرح درخواست برای استعفای رئیس جمهور وقت یک اقدام تأثر برانگیز است» و افزود که رئیس جمهور باید برای حفظ «حداقلی از شأن و احترام [مقام ریاست جمهوری]» داوطلبانه از مقام خود کناره‌گیری کند و راه را برای سپردن زمام امور به دست «کامالا هریس» معاون خود هموار سازد.

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در اندیشه برقراری صلح در افغانستان و اتخاذ تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور جنگ زده خاتمه دهد. 

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد موضع روسیه نسبت به وضعیت کنونی افغانستان گفت: «(ما) به صلح، رفاه و امنیت مردم افغانستان، و تصمیماتی که احتمال استفاده بیشتر تروریست‌ها از خاک افغانستان را صفر می‌کند، پایبند هستیم. همچنان مخالفت خود را نسبت به فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سایر نمایندگان جرایم سازمان یافته در این منطقه ابراز می‌کنیم».

 

این دیپلمات بلندپایه روسیه همچنین اظهار داشت که مسکو در اندیشه برقراری صلح در افغانستان و اتخاذ تصمیماتی است که به حضور تروریست‌ها در این کشور جنگ زده خاتمه دهد.

 

پیش از این، وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع افغانستان گفته بود که قبل از حملات و تسلط «طالبان» بر کابل، به درازا کشیده شدن و کُندی روند مذاکرات صلح قابل مشاهده بود.

 

لاوروف در گفت و گویی با همتای ایتالیایی خود گفت: «همیشه، وقتی که مسائل پشت میز مذاکره حل نشوند، خطر ازسرگیری جنگ و اقدامات نظامی وجود دارد. همان چیزی که در افغانستان هم رخ داد. ما آماده حمایت از توافقات بین آمریکا و طالبان بودیم، توافقاتی که متأسفانه اجرا نشد، البته، نه فقط به دلیل مواضع این جنبش».

 

وی روز سه شنبه نیز در نشستی با نمایندگان انجمن‌های ملی و فرهنگی گفت: «ما در خصوص نزدیک‌ترین متحدان و همسایگان مان که با افغانستان و روسیه هم مرز هستند و بدون روادید به کشور ما تردد می‌کنند، بسیار نگرانیم و همچنین بسیار نگران مردم افغانستان هستیم».

 

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که مسکو از آخرین تحولات در افغانستان خشنود نیست و فلسفه اقدامات روسیه در صحنه بین‌المللی مبتنی بر احترام به سنت همه قومیت‌ها و فرهنگ آنها است.

 

وی با تأکید بر اینکه آمریکا باید از مأموریت ادعایی خود در افغانستان درس بگیرد، افزود که تلاش برای تحمیل نظام ارزشی به دیگران بسیار ویرانگر است و مسکو امیدوار است سیاستمدارانی که درباره تصمیم‌های آتی در کشورهای دیگر برنامه دارند، از وضعیت‌های قبلی، درس بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------