آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

مقاومت پنجشیر افغانستان: ۶۰۰ کشته و ۱۰۰۰ اسیر طالبان | درخواست طالبان از دانشگاه‌های افغانستان



 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نیروهای مقاومت در استان پنجشیر افغانستان مدعی شدند در جریان درگیری های دیروز در این ایالت با نیروی طالیان دستکم ۶۰۰ نیروی طالبان کشته و بیش از ۱۰۰۰ نفر از آنها اسیر و یا تسلیم شده اند. 

به گزارش عصرایران، نبرد در استان پنجشیر افغانستان که آخرین استانی است که هنوز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت پنجشیر مدعی اند در جریان نبرد تلفات سنگینی را به نیروهای طالبان تحمیل کرده اند.

 

این ادعا در حالی است که نیروهای طالبان نیز مدعی پیشروی در ایالت پنجشیر و برتری در جبهه نبرد را دارند.

 

دیروز "فهیم دشتی" سخنگوی نیروهای مقاومت پنجشیر در توییتی نوشت:" از صبح تاکنون حدود ۶۰۰ تروریست طالبان در ولسوالی های مختلف پنجشیر منهدم شده اند. بیش از ۱۰۰۰ شبه نظامی طالبان نیز اسیر شده یا خود را تسلیم کرده اند."

 

با این حال "بلال کریمی" سخنگوی طالبان نیز مدعی شده که شهرستان های "خنج" و "اونابه" در ایالت پنجشیر به تصرف طالبان درآمده و طالبان توانسته کنترل چهار شهرستان از هفت شهرستان ایالت پنجشیر را به دست گیرد.او در توئیتی در این باره نوشت: "مجاهدین (شبه نظامیان طالبان) به سمت مرکز (استان پنجشیر) پیش می روند."

 

یک منبع طالبان نیز به شبکه خبری الجزیره گفت که جنگ در استان پنجشیر همچنان ادامه دارد اما با مین گذاری هایی که در مسیر پیشروی به مرکز استان انجام شده، پیشروی نیروهای طالبان کند شده است.

 

همزمان "احمد مسعود" فرمانده نیروهای مقاومت ضدطالبان در استان پنجشیر افغانستان در توییتی نوشت به نام " خدا، عدالت و آزادی" از مقاومت بر ضدطالبان هرگز دست نخواهد کشید.

 

احمد مسعود - که فرزند شهید "احمد شاه مسعود" فرمانده افسانه ای دره پنجشیر افغانستان است - افزود که مقاومت در پنجشیر و اعتراضات زنان در افغانستان نشان می دهد که افغان ها هرگز در دفاع از حقوق مشروع خود تسلیم نمی شوند.

 

او در یک پست فیسبوکی نوشت: "شکست تنها زمانی اتفاق می افتد که از مبارزه برای حقوق مشروع خود دست کشیده و خسته شویم."

 

طالبان از زمان آغاز مقاومت مسلحانه مقاومت پنجشیر،اینترنت ، برق این استان را قطع و بسیاری از کمک های بشردوستانه به این استان را متوقف کرده است. احمد مسعود از سازمان ملل متحد خواسته است تا طالبان را تحت فشار قرار دهد تا اجازه کمک های بشردوستانه به این استان داده شود.

 

همچنین فهیم دشتی سخنگوی نیروهای مقاومت اعلام کرد؛  پریان در‎ پنجشیر از لوث وجود‎ طالبان کاملا پاکسازی شد. دست‌کم هزار تروریست به دلیل انسداد مسیر برگشت و خروج گیر افتاده بودند، تمام مهاجمان هنگام  فرار و عقب‌نشینی توسط مردم محل با کمک رزمندگان ‎مقاومت کشته، تسلیم یا اسیر شدند. شمار زیادی از این اسرا خارجی و بیشتر ‎ پاکستانی‌ اند.

 

 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

هشدار ژنرال میلی درباره قدرت گرفتن القاعده،داعش و جنگ داخلی در افغانستان

 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:برآورد نظامی من این است که شرایط فعالی احتمالا به یک جنگ داخلی برسد. 

 

نمیدانم آیا طالبان میتواند قدرتش را تحکیم کرده و حکمرانی کند یا نه. ممکن است سازمان های تروریستی از بی نظمی در افغانستان به عنوان فرصتی برای رسیدن به دستاوردهایی استفاده کنند.

 

فکر می‌کنم حداقل احتمال زیادی برای یک جنگ داخلی گسترده‌تر وجود دارد و این به نوبه خود منجر به شرایطی می‌شود که در واقع می‌تواند منجر به بازسازی القاعده یا رشد داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی بی‌شمار شود. 

 

شما می‌توانید در ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماه آتی شاهد تجدید حیات تروریسم از آن منطقه باشید و ما قصد داریم آن را زیر نظر بگیریم

 

 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

مقامات طالبان اعلام کردند که باند فرودگاه کابل باسازی شده و به زودی آماده انجام پروازهای داخلی و خارجی است.

 

سازماندهی فرودگاه و آماده سازی آن برای پروازهای داخلی و خارجی را قطر انجام داده است.

 

به گفته  مقامات طالبان، روز گذشته ٣ پرواز داخلی نیز از فرودگاه کابل به شهرهای مهم افغانستان انجام شده است.

 

درخواست طالبان از دانشگاه‌های افغانستان درباره آموزش غیرمختلط 

ایسنا نوشت: شبکه ۱تی.وی افغان به نقل از وزارت آموزش عالی افغانستان گزارش داد، دانشگاه‌ها در این کشور تنها چند روز فرصت دارند تا پیشنهادات خودشان را درباره آموزش جداگانه برای دختران ارائه دهند. 

 

براساس گزارش روز شنبه شبکه ۱تی.وی، طالبان از نهادهای آموزش عالی در افغانستان خواسته است تا پیشنهاداتی درباره جداسازی دانشجویان دختر و پسر و آموزش در کلاسهای جداگانه ارائه دهند و دانشگاه‌ها تنها سه روز تا ارائه پیشنهادات خودشان فرصت دارند.

 

در پایان اوت، عبدالباقی حقانی از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت آموزش عالی منصوب شد و گفت که دانشجویان دختر و پسر در افغانستان اجازه دارند در کلاسهای درس جداگانه به تحصیل بپردازند.

 

روز جمعه سهیل شاهین، سخنگوی طالبان به فاکس نیوز گفت که زنان افغانستان اجازه کار و آموزش دارند، به شرطی که حجابشان را رعایت کنند.

 

همچنین ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به روزنامه ایتالیایی لا ریپوبلیکا گفت که برنامه‌ای برای انتخاب وزیران خانم در دولت وحدت جدید وجود ندارد چرا که طبق شریعت زنان نمیتوانند به عنوان وزیر خدمت کنند. او این مساله را رد نکرد که زنان نقشهای کوچکتری را در دولت، پلیس و قوه قضاییه ایفا کنند.

 

همچنین طی روزهای گذشته زنان افغان با برگزاری تجمعی در کابل خواستار مشارکت در دولت ملی و اجرای حقوق خودشان شدند که به شدت سرکوب شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------