پنتاگون با «جو بایدن» بر سر سیاستهای هسته‌ای دچار اختلاف نظر است



جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع آمریکا با سیاست هسته ای جو بایدن دچار اختلاف نظر شده و پنتاگون درصدد تاثیرگذاری بر بایدن است و به او امکان زیادی برای انتخاب نخواهد داد. 

به گزارش مهر به نقل از پولیتیکو، برنامه تبلیغاتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در زمان انتخابات که وعده کاهش نقش تسلیحات هسته‌ای را مطرح کرده بود، حال با مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی در واشنگتن روبرو شده است.

 

در این ارتباط منابعی در کاخ سفید گفته‌اند که پنتاگون با کاهش نقش تسلیحات هسته‌ای آمریکا علی رغم وعده‌های تبلیغاتی بایدن در زمان انتخابات به شدت مخالف است، چون همزمان تسلیحات چین و روسیه در حال افزایش هستند.

 

براین اساس گفته شده در روند بازنگری استراتژی‌ها و برنامه‌ها، سلاح اتمی همچنان در سیاست‌های آمریکا برای بازدارندگی از حمله هسته‌ای و غیرهسته ای کارایی خواهد داشت و شورای امنیت ملی بایدن پیش بینی می‌کند که نشستی در سطح عالی در مورد سیاست اعلام هسته‌ای در ماه جاری برگزار شود و در عین حال نوع نگاه رهبران پنتاگون با نگاه بایدن به مسائل استراتژیک بسیار متفاوت است و حال پنتاگون درصدد تأثیرگذاری بر بایدن است و به او امکان زیادی برای انتخاب نخواهد داد.

 

هفته گذشته نیز پنتاگون در گزارشی که روز چهارشنبه ۱۲ آبان به کنگره این کشور ارائه کرد، گفت که افزایش قدرت هسته‌ای چین سریع‌تر از پیش‌بینی سال گذشته و هدف آن برابری و یا سبقت گرفتن از قابلیت‌های هسته‌ای آمریکا تا اواسط قرن میلادی فعلی است.

 

پنتاگون در بخشی از این گزارش می‌گوید تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین تا شش سال دیگر می‌تواند به ۷۰۰ و تا سال ۲۰۳۰ به بیشتر از هزار مورد برسد. این گزارش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین در حال حاضر را مشخص نکرده ولی وزارت دفاع آمریکا در تحلیل سال گذشته اعلام کرده بود که این تعداد حدود ۲۰۰ قبضه است و تا پایان دهه میلادی جاری می‌تواند دو برابر شود. مقام‌های آمریکایی از پیشرفت‌های چین در عرصه‌های مختلف، شامل توسعه زرادخانه هسته‌ای این کشور، پیشرفت‌هایش در زمینه فناوری‌های سایبری، موشکی و فضایی و مسئله تایوان نگران هستند. آمریکا در حال حاضر حداقل سه هزار و ۷۵۰ کلاهک هسته‌ای دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------