آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

جزئیات جدید از ترور نافرجام الکاظمی/استقرار تانکهای ارتش در بغداد



  عراق,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از شناسایی منطقه پرتاب پهپادهای مورد استفاده در ترور نافرجام نخست وزیر این کشور خبر داد. 

به گزارش  مهر به نقل از شبکه سومریه، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از جزئیات جدیدی از ترور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور پرده برداشت.

 

بر اساس این گزارش، سرتیپ «یحیی رسول» گفت که منطقه پرتاب پهپادها در این حمله تروریستی مشخص شده است.

 

وی در عین حال افزود که دو فروند پهپاد در ارتفاع پایین که رادارها قابلیت شناسایی آنها را ندارند، به پرواز درآمده بودند.

 

رسول همچنین گفت که ترور نافرجام نخست وزیر عراق شامل انفجار دوم از طریق یک فروند پهپاد بود که با سرنگونی این پهپاد ناکام ماند.

 

از سوی دیگر، منابع خبری از استقرار نفربر و تانک‌های ارتش عراق در خیابان‌های بغداد خبر دادند.

 

در همین راستا و در پی دستور مصطفی الکاظمی ده‌ها تانک ارتش عراق در برخی خیابان‌های پایتخت عراق مستقر شدند و به گشت زنی در اطراف منطقه سبز بغداد که اقامتگاه الکاظمی در آن قرار دارد، پرداختند.

 

منابع خبری گزارش دادند که شهر بغداد شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی است و علاوه بر حضور دستگاه‌های اطلاعاتی هواپیماهای ارتش هم در آسمان بغداد به پرواز درآمدند.

 

یادآور می‌شود که بامداد روز یکشنبه خبری مبنی بر حمله پهپادی به منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق منتشر شد. در ابتدا رسانه‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجار در منطقه سبز عراق خبر دادند. پس از مدتی اعلام شد که صداهای شنیده شده از منطقه سبز با یک حمله پهپادی که منزل الکاظمی را هدف قرار گرفته است، مرتبط است.

 

پس از این حمله، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق یک فایل ویدئویی از خود منتشر کرد. وی در این فایل ویدئویی اعلام کرد که سالم است و در جریان حمله انجام شده آسیبی ندیده است. الکاظمی همچنین در سخنانی خود را فدایی ملت عراق خواند!

 

در همین حال، نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه در پایان نشست اضطراری دولت این کشور برخی طرف‌ها را به تلاش برای ایجاد ناامنی در عراق متهم کرد.

 

بر اساس این گزارش، «مصطفی الکاظمی» گفت: ما عاملان جنایت ترور نافرجام بامداد یکشنبه در منطقه سبز بغداد را می‌شناسیم و آنها را رسوا و برملا خواهیم کرد.

 

وی افزود: ما در پاسخ مثبت به مطالبات مردم عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام موفق عمل کردیم و تمام نیازهای کمیساریای انتخابات را تأمین کردیم. کشور ما با چالش‌هایی مواجه است که محصول امروز و این دولت نیست.

 

الکاظمی ادامه داد: ما موفق شدیم بحران‌های اقتصادی و بهداشتی را حل کنیم. برخی می‌خواهند عراق را نا امن کنند اما اجازه نخواهیم داد لطمه‌ای به کشور وارد کنند. ما سیاست‌های اشتباه دولت‌های گذشته عراق را پشت سر گذاشتیم.

 

نخست وزیر عراق تاکید کرد: عراق صحنه ماجراجویی‌های سردرگم نخواهد شد چرا که از مردمی آگاه و تمدنی عمیق برخوردار است. ما عاملان ترور خودم را که به خوبی آنها را می‌شناسیم مورد پیگرد قرار خواهیم داد و آنان را برملا می‌کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------