آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

آمریکا، اریتره را بابت دخالت در اتیوپی تحریم کرد/هشدار بلینکن درباره "انفجار داخلی" در اتیوپی



 اتیوپی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
ایالات متحده در واکنش به مداخله اتیوپی در درگیری میان دولت اتیوپی و نیروهای شورشی در منطقه تیگرای، ۴ نهاد و دو فرد را در اریتره از جمله ارتش این کشور تحریم کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت کنترل دارایی‌های خارجی این کشور در واکنش به وخیم‌تر شدن بحران حقوق بشری و انسانی و و گسترش درگیری‌های نظامی در اتیوپی، ۴ نهاد اریتره و دو فرد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

 

بسته تحریمی جدید مربوط به ارتش اریتره، حزب حاکم "جبهه مردمی برای دموکراسی و عدالت"، دو شرکت، مشاور اقتصادی حزب حاکم و رئیس دفتر امنیت ملی اریتره است.

 

این وزارتخانه اشاره کرد که این اقدامات طرف‌های اریتره‌ای را هدف قرار می‌دهد که "به دامن زدن به بحران و درگیری و تضعیف ثبات و وحدت دولت اتیوپی کمک کردند."

 

در این بیانیه تاکید شده است که "حضور نیروهای اریتره مانع از توقف خصومت های جاری و گسترش دسترسی بشردوستانه می شود."

 

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرد که آماده است اقدامات بیشتری از جمله علیه دولت اتیوپی و جبهه آزادی بخش تیگرای اتخاذ کند و عنوان داشت: نیروهای اریتره در طول درگیری در سراسر اتیوپی فعال بودند و مسئول انجام قتل عام، غارت و تجاوز جنسی هستند.

 

رئیس دفتر تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا گفت: ما ادامه نقش طرف‌های اریتره‌ای درگیر در خشونت‌ها در شمال اتیوپی را که ثبات و یکپارچگی اتیوپی را تضعیف کرده و منجر به یک فاجعه انسانی شده، محکوم می‌کنیم.

 

این تحریم‌ها حدود ۴ هفته پس از آن اعمال شد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را صادر کرد که اجازه اعمال اقدامات تنبیهی را علیه افراد و ارگان‌هایی که در بحران انسانی در اتیوپی نقش دارند، می‌داد.

 

ایالات متحده ۲۳ اوت نیز رئیس ستاد نیروهای دفاعی اریتره را به دلیل "نقض جدی حقوق بشر" توسط نیروهایش در تیگرای تحریم کرد.

 

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نسبت به وقوع یک "انفجار داخلی" در اتیوپی هشدار داد و گفت اگر دولت و جبهه آزادیبخش تیگرای مذاکرات را آغاز نکنند، این مساله حتمی است.

 

بلینکن به خبرنگاران گفت که عدم دستیابی به توافق بین دو طرف "به فروپاشی اتیوپی از درون منجر خواهد شد و این عواقبی را بر سایر کشورهای منطقه خواهد داشت و برای مردم اتیوپی و کشورهای منطقه فاجعه بار است."

 

او گفت: آخرین راه توقف همه اقدامات نظامی جاری و مذاکره برای آتش بس واقعی برای اطمینان از رسیدن کمک های بشردوستانه به تمام مناطقی است که مردم به آن نیاز دارند.

 

وی افزود: من معتقدم که این نه تنها ممکن است، بلکه ضروری است. می‌توانم به شما بگویم که ایالات متحده سخت تلاش می‌کند تا از همه تلاش‌ها برای سوق دادن اتیوپی به این سمت حمایت کند.

 

در همین حال سخنگوی جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای روز جمعه به رویترز گفت که این جبهه اتباع خارجی را به عنوان مزدور برای دولت اتیوپی در میدان‌های جنگ مبارزه می‌کنند، "ردیابی" و بازداشت خواهد کرد.

 

جنگ در شمال اتیوپی حدود یک سال پیش بین نیروهای فدرال اتیوپی و جبهه آزادیبخش خلق تیگرای که کنترل این منطقه را در دست دارد، آغاز شد و به مناطق همسایه امهره، آفار و اورومو گسترش یافته است.

 

اخیراً، جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای گزارش داد که به نیروهای شورشی در منطقه اورومو که در حال مبارزه با دولت مرکزی هستند، پیوسته است و از آماده شدن برای پیشروی به آدیس آبابا صحبت کرد.

 

دولت ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی با اعلام وضعیت اضطراری، از پرسنل نظامی بازنشسته ارتش و غیرنظامیان دعوت کرد سلاح به ست بگیرند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------