آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نامه عجیب «ایاد علاوی» برای «جو بایدن»!



ایاد علاوی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
«ایاد علاوی» با ارسال نامه سرگشاده‌ای برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نسبت به اوضاع داخلی عراق و شرایط منطقه‌ای هشدار داد. 

به گزارش مهر به نقل از النشره، «ایاد علاوی»، چهره سیاسی جبهه ملی عراق با ارسال نامه سرگشاده برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نسبت به اوضاع داخلی عراق و شرایط منطقه‌ای هشدار داد.

 

علاوی در این نامه از بایدن می‌خواهد که به ناآرامی‌های خطرناکی که امنیت و ثبات منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد توجه کند و تحلیلی مناسب و فوری برای بازنگری کلی در این شرایط را در نظر بگیرد.

 

در این نامه ایاد علاوی با اشاره به زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و سرنگونی صدام؛ می‌گوید که در آن زمان پس از سقوط صدام اقدامات و تصمیمات آمریکا در عراق غیر حکیمانه بود و این موضوع باعث شد سیاست گذارهای آن زمان به سوی انحلال نهادهای دولتی کشیده شود.

 

به گفته علاوی قانون ریشه کنی حزب بعث باعث شکل‌گیری رویکرد منحوس طایفه‌گری و به وجود آمدن روند سیاسی بسیار بدی در عراق شد. علاوی در پایان نیز از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تا افراد مورد اعتمادی را جهت شکل‌گیری حاکمیت فعال و خوب برای عراق اعزام کند.

 

علاوی در حالی در این نامه از بایدن خواستار اعزام مأموران آمریکایی شده که پارلمان عراق براساس درخواست عراقی‌ها از دو سال گذشته خواستار خروج کامل نیروهای آمریکایی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------