نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا: دیگر نمی توان به ترامپ اعتماد کرد



کنگره آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا گفته است که ترامپ برای پست ریاست جمهوری نامناسب است و دیگر نمی‌توان به او اعتماد کرد. 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «لیز چنی»، نماینده کنگره آمریکا و یکی از دو جمهوریخواه که در کمیته ۹ نفره منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در مورد حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده تحقیق می‌کند، از حزب جمهوری خواه بدلیل طرفداری از ترامپ به شدت انتقاد کرد.

 

چنی دربرنامه تلویزیونی با انتقاد از رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «ترامپ از خطوطی عبور کرد که هیچ رئیس‌جمهوری آمریکا قبلاً از آن عبور نکرده بود.»

 

نماینده جمهوری خواه آمریکا تأکید کرد که آمریکایی‌ها باید در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ از کوتاهی ترامپ از وظایف خود مطلع شوند.

 

چنی درباره رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «در جریان شورش کنگره در حالی که ترامپ در اتاق غذاخوری کنار دفتر بیضی شکل نشسته بود، کارمندانش از او می‌خواستند که به تلویزیون برود و به مردم بگوید که دست بردارند و مک کارتی به او التماس می‌کرد، اما او چنین کاری نکرد.»

 

چنی خاطرنشان کرد: «حتی دختر ترامپ، ایوانکا، حداقل دو بار به داخل خانه رفت تا از او بخواهد که این خشونت را متوقف کند، اما او اقدامی نکرد. هر کسی که این کار را نکند، هر کسی که حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره را تحریک کند تا شمارش آرای الکترال [کالج] متوقف شود، هر کسی که به افسران پلیس تلویزیون نگاه کند، در حالی که حامیانش به ساختمان کنگره حمله می‌کنند و پلیس را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، چنین کسی به وضوح برای ریاست جمهوری بعدی مناسب نیست».

 

این نماینده جمهوری خواه همچنین افزود: وقتی رئیس‌جمهوری از تحریک اوباش خودداری می‌کند و زمانی که از دفاع از نیروهای دولتی خودداری می‌کند، نمی‌توان به او اعتماد کرد.

 

حضور چنی در رسانه‌ها در کنار تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان به رهبری «بنی تامپسون»، یک سال پس از شورش مرگبار در واشنگتن دی سی و در ساختمان کنگره صورت می‌گیرد.

 

چنی و «آدام کینزینگر»، تنها جمهوریخواهان در تیم ۹ نفره تحقیق درباره شورش کنگره هستند. با این حال انتقادات زیادی در میان جمهوری خواهان علیه این دو نماینده کنگره صورت می‌گیرد و حتی موضوع اخراج این دو نماینده از حزب جمهوری خواه هم بدلیل انتقادات از ترامپ مطرح شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------