ند پرایس: آمریکا پاسخ خود به پیشنهادات روسیه را به اطلاع اوکراین رسانده است



ند پرایس ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که مقامات ایالات متحده پاسخ خود به پیشنهادات روسیه را به اطلاع اوکراین رسانده اند.

به گزارش مهر به نقل از تاس، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت، دولت آمریکا به مقامات اوکراینی درباره پاسخ کتبی واشنگتن به پیشنهادهای مسکو درباره تضمین‌های امنیتی اطلاع داده و حساسیت‌های کی‌یف را در نظر گرفته است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با مقامات اوکراینی در مورد اینکه پاسخ آمریکا به روسیه چه خواهد بود مشورت شده است، گفت: «بله. وقتی نوبت به اوکراین می‌رسد، ما نه تنها به آنها اطلاع داده‌ایم، بلکه پیش نویسی از پاسخ مان به روسیه را به آنها ارائه کرده‌ایم.»

 

پیش از این «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تشدید تنش این کشور با کشورهای غربی بر سر اوکراین گفته بود: غرب از کیف به عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع خود در منطقه و تأثیرگذاری بر برخی فرآیندها استفاده می‌کند.

 

زاخارووا در گفتگو با روزنامه ایزوستیا گفت: غرب از اوکراین به عنوان ابزاری برای نفوذ، تأمین منافع خود در منطقه، بی ثبات کردن اوضاع و متهم کردن بی پایان ما [روسیه] استفاده می‌کند.

 

وی تأکید کرد که کشورهای غربی به دلایلی برای توجیه دائمی تحریم‌های ضد روسیه نیاز دارند و از اوکراین در این زمینه استفاده می‌کنند، علیرغم اینکه هیچ مدرکی دال بر هرگونه برنامه‌ای برای «تجاوز» روسیه وجود ندارد.

 

زاخارووا گفت: بنابراین آنها اوکراین را به عنوان بستری برای آزمایش در نظر گرفتند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد که مسکو منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاداتش درباره تضمین‌های امنیتی است. زاخارووا در این ارتباط گفت: «ما پیشنهادات کتبی به شرکای غربی خود، اول از همه ایالات متحده ارائه کرده‌ایم. ما در اقدامات خود بسیار شفاف بوده‌ایم… اکنون بلافاصله به تمایل آنها برای برگزاری نوعی جلسه شفاف‌سازی پاسخ داده‌ایم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------